Heisann alle sammen,
Vært en stund siden jeg sist skrev noe her.
Jeg har endelig vært tilbake hos Dr van Loon her i Nederland hvor jeg bor. Hadde en sjekkup siden sist jeg var der.
Han representerte meg med blodprøvene jeg hadde tatt. De var faktisk ganske så overraskende.
TSH er rimlig høyt fremdeles:
3.0, var 6.5
T3 er på samme nivå:
3.5
FT4 har gått ned:
13,4, var 14,9
Legen reagerte med å doble dosen min med Thyrax. Fra 25mg til 50mg. Skal begynne smått... og øke gradvis i løpet av uka.
VitB12 er nå utrolig høyt. Bedre det enn for lavt. Må fortsette med B12 sugetabletter.
Gamma-gt (lever) har gått ned, men ikke langt nok. Men det viser seg at naturproduktet han gav meg fungerer bra.
Kalsium er nå innen for grensene, men fremdeles lavt. Så der er det bare å fortsette å tygge.
Det som bekymrer legen mest er at jeg fremdeles har en sterk innflammasjon i kroppen. Dette sees på BSE(besenkning) og C reaktive proteiner.
Neste gang jeg tar blod vil han sjekke mer enn det han har sjekket så langt... han har bestemt seg å komme til bunns i det.
Dette gjør meg faktisk veldig glad! Dog er det en stund til neste gang. November. Men jeg smører meg med tålmodighet til den tid.
Han står fremdeles fast på diagnosen sin:
Subklinisk hypothyreoiditt
Hashimotos sykdom
Kalsium mangel
VitB12 mangel...
For de som er interessert. Jeg har laget meg en liten weblog om sykdommen og problemene om å komme til bunns med ting.
Jeg har fremdeles mye jobb å gjøre med sidene, men jeg har startet. Jeg har skrevet den på engelsk. Håper ikke det er noe hinder for noen å lese og eventuelt kommentere.
Jeg ønsker å lage en side med min historie og også linker til andres historie og informasjon om sykdommen(e).
http://www.brauter.no/girl-interrupt...ax-nation.html
:)
Siv