-
Blodprøver
Hver gang jeg er hos legen så tar han bare de to vanlige blodprøvene, og bestemmer doseringen etter det.
Jeg tar 0,1 mg. Levaxin daglig, og får bestandig besked om at prøvene er ok.
Men hvorfor er jeg så lat og giddalaus, hvorfor er jeg så uengasjert og sliten, hvorfor sover jeg så dårlig, og hvorfor øker vekten - jeg føler at det er noe mer.
Finnes det andre medisiner enn Levaxin og hvilke blodprøver bør legen ta?
Jeg ble i sin tid ( 23-24 år siden)operert for Hyperthyreose, og fikk som mange andre fjernet for mye av kjertelen.
Jeg har ikke vært hos spesialist i det hele tatt siden operasjoen, men det har gjerne ingen hensikt.
-
De som spør legen om det finnes alternativer til Levaxin får somregel et klart og rungende NEI.
Jeg tror legen er ærlig når han sier dette, for han vet ikke at det finnes. De som har vært med siden 60ti åra aner det nok, men offisiellt skal Levaxin brukes enten det virker eller ei !
På meg (og på deg?) virker det IKKE.
Er klar over at det hindrer meg fra å dø, men Armour gir meg et liv ! (selv om myndighetene sier jeg må betale for det selv ! )
Det er kun denne sykdommen som gis ETT alternativ - ved alle andre lidelser innser man at det er behov for et variert utvalg for indivitilpassing.
Det er bare OSS det ikke gjelder !
Det finnes et variert utvalg, men myndighetene nektert oss å ta det ibruk !
Hvilke blodprøver bør han ta ?
Ingen ! Han bør høre hva du sier og finne en medisin som virker !
Og du (alle sammen) skal slutte å si at du har det bra når du egentlig ikke har det.
Dagens blodprøver viser ikke om medisinen tu tar virker allike vel.
-
Nå var jeg litt kort. Det var ikke meningen.
Det jeg mente var at de vanlige stoffskifteprøver som TSH - fritt T4 -T3 ikke er til noe hjelp. Hvis du visste hvilken verdi du trives best med kunne man tanke seg at man kunne justere inn dosen til treff, men selv det er vanskelig.
Og ingen vet vel det ?