-
Levaxin
H ei!
Jeg er glad jeg er Norsk!! :wink:
Bivirkninger på Levaxin: les norsk-Kan gi økt stoffskifte med hjertebank og smerter i bryst , armer og bein. Snur arket og der står det på Svensk: les bivirkninger :Hjertklappning, diarre,hovudværk,darringar,eller nervositet upptræda :roll:
Er vi så forskjellig- Ha , Ha
Søs
-
Står det virkelig "kan gi økt stoffskifte" ???
Da er det altså høyst usikkert om Levaxin virker ???
Det burde vel stått "Levaxin virker forhøyende på stoffskiftet"
Det du ramser opp er vel symptomer på overdosering ?
-
Hei!
Ja , det er ved overdosering det kan gi økt stoffskifte(NORSK), og ved overdosering og for hurtig doseøkning(Svensk)- tenk at man kan skrive så forskjellig på en lapp. :lol:
Søs
-
Ja - helt utrolig.
Jeg vet ikke sikkert, men det er vel en tilfeldig Svenk og en - tilfeldig Norsk som har skrevet dette. Og man skriver jo ut fra SIN erfaring med dette, og den er tydligvis høyst forskjellig.
Likevel - bivirkninger fra en slik overdosering er utrolig mange og begge har jo faktisk rett. Alle disse bivirkningene og flere til kan faktisk nevnes.
Og burde jo vært det !
-
Jeg prøvde 225 µg i vinter og først da fikk jeg litt økt puls. Min TSH er på 0,5 allerede ved 125µg.
Tar 150µg nå.
vi er forskjellige.
nora
-
-
Pulsen min oppfører seg litt underlig for tida. Jeg driver jo og øker thyroxindosen jamt og trutt - og hvilepulsen jeg tar hver morgen har også økt litt. Nå etter at jeg økte til 3Grain/dag fallt hvilepulsen !
Det harr jeg oppdaget før. Den pleier og øke etter en ukes tid, men har nå vært lav 2uker.
Antagelig øker den igjen, men dette er et litt rart fenomen jeg har merket meg.
-
Jeg har lest andre steder at pulsen går ned ved økt dose Armour.
Hjertet jobber vel bedre da.
nora
-
Åja, jeg har ikke sett noe om det, men kanskje dosen begynner å nærme seg da ? Det at kroppstemperaturen går litt opp tar jeg også som et tegn i samme retning.
-
Det er to som fortalte om høy puls ved for lav dose, og normal/lav puls ved høyere/riktigere dose på Armour. Den ene på newsgruppen alt.support.thyroid og den andre på en listserv-gruppe hvor en lege Don Michael også poster. De sier at pulsen kan gå ned på Armour, så høy puls er ikke nødvendigvis det samme som for høy dose, men det motsatte.
nora