Struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer
Fanken og!
Og jeg som har vært flink og tatt B12-tabletter hver dag. Så fikk jeg vite i går at de prøvene jeg tok etter påsken, de viser for lave B12-verdier og jeg må til med sprøyte hver uke i 5 uker igjen!
Hadde håpet jeg slapp det tullet der noe mer nå. Jeg føler meg jo så bra! Det er noe forbanna pes at jeg må reise inn til legesenteret, vente, vente og vente i kø for å få tatt den forbaska sprøyta hver uke i fem uker fremover! Ikke har jeg noen nytte av den heller, vet fra før av at jeg ikke kjenner noen særlig bedring.
Ikke er jeg deppa, ikke har jeg problemer med magen, ikke har jeg trøbbel med balansen, - ingenting av det jeg pleier å få når jeg mangler B12. Og når jeg kjenner meg bra, så er jeg vel ikke nødt til å ta dem?
Har ikke råd nå heller forresten, så nei, jeg venter med det der. Jeg tar mine daglige B12-tabletter og greier meg med dem. Kanskje jeg burde ta dobbel dose av dem, siden jeg er en stor person?
Nå trenger jeg virkelig hjelp av dere!
For nå tror jeg jeg tørner snart!
Det begynte torsdag kveld med litt sårhet i munnen. Jeg trodde jeg hadde svelget klorvann, så det gikk vel over. Det gjorde det ikke. Morgenen etter var halsen skikkelig sår og øm. Fredag ettermiddag var feberen på plass også. Slik gikk hele helgen med feber, sår hals og ørlite snørrete (men ikke mye). Stort sett lite søvn, for det lille snørrete som var, det blokkerte halsen og jeg fikk ikke puste.
Mandag var jeg bedre av feberen, og utpå dagen flyttet halsvondten seg fra venstre til høyre side. Mandagen var en travel dag, jeg var på legesenteret og tok min ukentlige B12 og jeg var SLITEN!
Natt til mandag ble et lite helvete. Ingen søvn i det hele tatt, for nå begynte hjertet og pulsen å gjøre seg merkbar. En til tider voldsom puls banket og slo igjennom hele kroppen, særlig når jeg la meg ned. Men også mens jeg satt. Jeg måtte trekke pusten skikkelig mange ganger, men det hjalp ikke. Pulsbankingen var der fra topp til tå. Tom. fingrene dirret. Det var komplett umulig å sove, så da legesenteret åpnet kl. 08 idag, var jeg på pletten og fikk en time.
Legen sjekket blodtrykket og lyttet på hjertet, men fant ikke noe spesielt. Jeg beskrev så godt jeg kunne hvor plagsomt dette er, og at jeg har hatt pulsbanking før, men ikke så ille og heller ikke i slike situasjoner. Han kunne ikke gi meg noe svar på dette.
Dagen idag har vært om mulig enda mer travel enn igår.
Jeg er trøtt som ei strømpe etter å ha holdt koken nesten siden fredag med kun få timers søvn, og skulle så gjerne ha sovet litt!
Men det går ikke. Jeg har fremdeles pulsbankingen hvis jeg bare dupper av litt, og legger jeg meg ned, er det helt ille. Jeg tvinges til å trekke pusten svært dypt mange ganger, men dette hjelper ikke.
Jeg vet at man kan få slike problemer ved B12-mangel, fordi mangel på B12 kan gi anemi.
Kan det skade om jeg tar en jerntablett, selv om jeg ikke vet om jeg trenger den?
Jeg har fremdeles litt igjen av halsbetennelsen, men det er ikke mye. Bare nok til at jeg ikke klarer snakke helt rent pga litt snørr og litt sårhet i halsen.
Må nevne at jeg både mandag og idag ikke fikk tatt mine to Levaxin -tabletter for en del tid ut på dagen.
Noe som har peiling på hva dette kan være?
Og ikke minst har tid til å svare fort, før jeg blir gal?