Hei!
Hadde lyst å høre med folk fra Nord Norge, hvilke erfaringer de har med leger, sykehus ol. Om noen har vært på Balder eller har vi noe lignende her oppe? Gjerne anbefalinger til gode leger, endokrinologer, sykehus osv.
Printable View
Hei!
Hadde lyst å høre med folk fra Nord Norge, hvilke erfaringer de har med leger, sykehus ol. Om noen har vært på Balder eller har vi noe lignende her oppe? Gjerne anbefalinger til gode leger, endokrinologer, sykehus osv.
Hei Finnmark her. Jeg har en flott fastlege som prøver det han kan, han har også gitt meg Armour uten noen motforestillinger. Har vært 2 ganger hos endokrinolog i Tromsø, to forskjellige, men er ikke fornøyd med dem. De mener at alle plagene mine ikke har så mye med stoffskiftet å gjøre, for jeg hadde jo fine prøver! Lurer på om de noen gang har lest remsene med symptomer som finnes for lavt stoffskifte! Han siste tok no iallefall en hel masse nye prøver, så han gjorde no litt hvertfall.
noe imot å gi navnet på fastlegen? min fastlege har et års permisjon og æ er blitt tildelt en ny, som æ ska til om ei uke. i tilfelle hu ikke duger så må finne en annen og er ikke så kjent her æ bor nu.
Jeg bor i Troms.
Kan dessverre ikke si jeg har hatt så mye annet enn dårlige erfaringer.
Har vært hos endokrinolog på UNN to ganger.
Første gangen gikk det veldig bra, fikk da beskjed om at det ikke var noen tvil om at stoffskiftet mitt var for lavt og at jeg skulle vært medisinert. Ble kjempeglad da, siden jeg hadde kranglet med diverse leger i over ett år og ikke kommet noen vei.
Andre gangen jeg var der fikk jeg ikke like god hjelp, da mente endokrinologen at siden blodprøvene mine var fine burde jeg være frisk og fri for symptomer. Det var ikke mer å gjøre med stoffskiftet.
Så har jeg vært hos diverse allmenn praktiserende leger, med like dårlig resultat hver gang. Blodprøvene er bra, derfor skal jeg også være det. De fleste legene har ment problemene mine er psykiske, enda jeg har uttalelse fra psykolog som sier jeg ikke har noen psykiske problemer.
Send meg en PM hvis du holder til i Finnmark, så skal du få navnet på min fastlege.
:shock: Hallo Narvik kaller!
Reiser til Balder i oktober. Flyr Norwegian på billigbillett!
Hei Ruth
Hvordan er prøvene dine da?
Prøvene mine er innenfor normale men jeg er så innmari dårlig form og har de fleste symptomene på lavt stoffskifte.
Legen min sa at jeg ikke har lavt stoffskifte men han visste ikke hva annet det kunne være heller.
Sender meg til hudspesialist no pga. håravfall og tørt liv løst hår. Har ikke mangel på B12.
Ja, prøvene mine var akkurat i grenseland, noen ganger var de såvidt innenfor normalen og noen ganger lå de utenfor. Men jeg har stort sett alle symptomene, og føler meg helt elendig.
Nå som jeg har spist levaxin i ett år er blodprøvene bra, men ikke jeg..
Husker ikke akkurat verdiene nå, er ei stund siden jeg har tatt blodprøver. Skal ta nye snart.
Selv innbitte forkjempere for at TSH-testen betyr noe innrømmer at en del pasinter blir bare bedre hvis ft4 er veldig høyt og TSH veldig lavt. Ikke normalt, slik som endokrinologene i nord-norge synes å hevde.
http://bmj.bmjjournals.com/cgi/conte...l/326/7384/295Sitat:
as in our experience most patients feel well only with a dose resulting in a high normal free T4 and low normal TSH concentration, and those patients with continuing symptoms despite "adequate" doses of thyroxine12 may be slightly under-replaced. Some patients achieve a sense of wellbeing only if free T4 is slightly elevated and TSH low or undetectable
Hei
Jeg har også dårlig erfaring med legene i Troms. Har hatt flere fastleger som mener at jeg bare har psykiske plager. Har også vært hos spesialist som tok MASSE prøver, men mente at alt var normalt. Han var tilogmed usikker på om jeg burde gå på levaxin i det hele tatt :roll:
Kom tilbake til fastlegen min og han mente vi burde øke dosen. :shock:
Er det rart man blir forvirret....
Nå har jeg flyttet til Bodø og fått ny fastlege og har hørt ordet "utredning" i bruk for første gang! :o
Skal gi han en sjanse, men har en time hos Balder i bakhånd hvis jeg ikke skulle bli fornøyd.