Jeg skal servere småretter til noen, men jeg er lite flink til å lage mat...
Tenkte å servere
*Piccolinis
*Hvitløksbrød, med pesto, soltørket tomat og litt ost
*Nachos med kjøttdeig og ost på, salsa, guaccamole og rømme til
Forlsag til noe mer??
Printable View
Jeg skal servere småretter til noen, men jeg er lite flink til å lage mat...
Tenkte å servere
*Piccolinis
*Hvitløksbrød, med pesto, soltørket tomat og litt ost
*Nachos med kjøttdeig og ost på, salsa, guaccamole og rømme til
Forlsag til noe mer??
Tørkede dadler rullet i bacon og stekt så baconet blir sprøtt. Sett i en halv tannpirker for å holde baconet på plass
Tro det eller ei, det salte og det søte sammen er fantastisk godt, også om man ikke liker dadler til vanlig.
Hmm, skal vi se...
minispyd (jeg bruker coctailpinner) med spekemat/røkt laks/reker og diverse grønt
fylte egg: kok eggene og del dem i to på langs. ta ut plommen og rør den sammen med litt majones og salt/pepper. legg blandingen tilbake i hullet hvor plommen var, og dander med reker eller laks på toppen
kyllingrull: bank ut kyllingfileten så den blir litt flatere. la den trekke i olje og krydder (tandorikrydder passer fint her) i 15-20 minutter. legg fileten på skiver av spekeskinke, og smør krydderost/hvitløksost på toppen. deretter ruller du fileten sammen slik at skepematen blir liggende ytterst. stekes på panna (husk at den gjerne må stekes lengre enn vanlig filet), og skjæres i skiver etterpå.
fylt tomat: mange liker stekte, fylte tomater, men de går også an å lage dem friske. skjær toppen av tomaten, grav ut fyllet, og fyll på med ønsket tilbehør. jeg liker veldig godt en mix av finhakket løk(gjerne sjarlottløk), avokado og reker/krepsehaler, men en dæsj rømme på toppen.
tja...det var det jeg kom på nå iallefall... lykke til med middagen! blir sikkert kjempekoselig! :)