hvor kan jeg hendvende meg for å prøve armour?
ja, det lurer jeg på....
legen min vil ikke, haukeland vil hvertfall ikke...
er det noen i bergen som er med på dette??
klinikker anre steder i landet som er gode på dette?
har en følelse av at hypothyreose blir sett veldig lett på.... som professor i sykdomslære sa så fint... hypothyreose er en takknemlig sykdom og utrolig enkel å behandle..... han skulle bare visst.....
Re: hvor kan jeg hendvende meg for å pørve armour?
Balderklinikken er altid et bra forslag, men den ligger i Oslo, er privat og der er vist ganske lang ventetid. Men det skader ikke å ta en telefon for å sjekke. www.balderklinikken.no.
Legen min her i Bergen skriver ut Armour til meg, men det er vel helst fordi eg tok Armour før eg flytta til Bergen. Han har ikke noe kjennskap til Armour i det hele tatt og eg vet ikke om han ville vært villig til å starte noen på Armour.
føler for å forsvare legen min litt...
han blir ALDRI byttet frivillig ut. han er kjempeflink, et flott medmenneske og han strekker seg forholdsvis langt for å hjelpe. han henviser meg der jeg vil om jeg ber om det....
men desverre sitter HUS på sin høye hest når det kommer til spesialistbehandling. der har de laboratoriene, og de sender ut retningslinjer for behandling. og desverre føler han seg forpliktet overfor de, selv om han også har sagt seg uenig i behandling....
lurer på å ta kontakt med balderklinikken.
fikk en henvisning til endokrinolog som skulle se på hele meg som en helhet, og ikke bare diagnoser hver for seg. siden pco og hypo og insulinresistens henger sammen... den legen sa bare til meg at jeg måtte gå ned i vekt, fikk beskjed om å bruke metformin ble jeg gravid og så ikke på stoffskifteprøvene engang...
for lavt stoffskifte er i følge haukeland heller ikke grunn lenger til ekstra oppfølging i svangerskap.... syns det er tragisk, og skulle så gjerne snakket med noen som kunne se hele meg... ikke bare en og en ting....
jeg har basal kropptemp på +-36 grader, jeg har flere diagnoser og er meget overvekrtig med BMI på 38.... jeg føler legen gjør det han kan, men at systemet svikter meg....
Det kan jo hende du har rett.
Mange leger strekker seg langt for å hjelpe pasienter - og mot indikasjoner gitt fra høyere hold.
Men de skal jo hjelpe oss, så du kan jo spørre ham om han vil hjelpe med prøver når du går på Armour på egenhånd så å si ?
Min lege ville heller ikke skrive ut, men jeg får fin hjelp.
Problemet her kommer av at endokrinologene har satt seg i en særstilling og dikterer all behandling, enda fastlegen kjenner pasienten bedre og ser denne oftere. Endokrinologene er kjent for bare å se på tall.
Fastlegene her kan egentlig behandle pasientene etter eget skjønn, og pasienten har også noe å ha sagt, faktisk kan vi bestemme om vår behandling også.
Jeg ble satt på thyroxin bare fordi jeg forlangte det, og etter norsk lov måtte legen skrive ut resept . han ble sur, selvsagt.
Høres ut som om dem på Haukeland har greid kunststykket å hoppe bukk over pasientens medbestemmelse. Du ville behandles som heleht , enda sa de bare gå ned i vekt.
I England dikterer endokrinologene alt om behandlingen, og får leger som begynner pasienter på thyroxin uten først å ha hatt en TSH på minst 5,5 foran en tribunal som heter GMC.
Skjedde med Dr. Myhill og Dr. Skinner. Ingen paseinter klaget, bare Dr. Professor Weetman, head for BTA, foreningen som BTF som er søsterorganisasjon for NTF, samarbeider med............
I utgangspunktet skal vi kunne bestemme selv om vår behandling, samt at fastlegen ikke har noe GMC-tribunal å forholde seg til. Noe må ha skjedd i Bergen.
Det er vel snart bare Arkitekter og Advokater som omfattes av de frie yrker.
Legene er under pisken - en pisk de selv har valgt å jobbe under.
Vår mulighet ligger nok i å finne fram til de som praktiserer dette rimeligst. Jeg syns vi kan informere hverandre om dette, men bruk PM.
Alle kan lese her, og vi kan ikke utelukke at en og annen lurer seg til å titte litt på hva vi skriver.......
Rimelig lege i Bergen ?
Send PM til de som spør.