Jeg blir ikke klok på dette, noen som kan hjelpe meg?
Hei. Her er mine siste verdier:
SR: 80
CRP: 32
Fritt thyroksin: 19
TSH: 1,23
HB: 11
HB'en har blitt lavere og lavere det siste halve året og T4 har ligget på 18 og 19 i det samme tidsrommet; litt høy, men innenfor normalområdet. SR og CRP har vært forhøyet i 8-9 mnd. nå. Diagnosen Subakutt Thyreoiditt er satt, ut fra symptomene mine, men legene sa selv at de ikke har noe mer enn en "educated guess" å gå på.
Skulle har funnes en maskin man bare fylte inn blodprøvesvar, symptomer og allmenntilstand på, og så satte den en diagnose og gav forslag til behandling! Det er jo stor forskjell på leger hva de har interesser for, spesialkunnskaper om og vilje til å sjekke! Man kan jo bli usikker av mindre...
Re: Jeg blir ikke klok på dette, noen som kan hjelpe meg?
SR: 76
HB: 11,8
Ingen blod ble funnet i avføringen heldigvis. Da skjønner jeg ikke hvorfor jeg har hatt synkende blodprosent og jernmangel de siste mnd.
Måtte kutte ut å ta Voltaren i to uker og da kom alle symptomene tilbake i fullt monn og vel så det. Da legen sa at mage-og tarm-systemet ikke var årsaken så kunne jeg starte opp igjen på Voltaren. Dermed forsvant flere av plagene heldigvis. Men det er jo tydelig at medisinen bare skjuler dem. Ã…rsaken er jo der fortsatt.
I september skal jeg ta nye prøver. Da også stoffskifteprøver. Og hvis de fortsatt er like som før og jeg er like dårlig så skal legen min henvise meg til UNN i Tromsø, og spesialist i endokrinologi, endelig!