-
Helsevesenet
Jeg ønsker meg en lege som bryr seg!
Jeg ønsker å bli tatt på alvor!
Jeg ønsker at når jeg sier at jeg ikke føler meg bra så skal legen si til meg at da må vi finne ut hvorfor! Ikke bare si at det får vi gjøre noe med neste gang du kommer....reduser dosen din nå du! du er overdosert!
Jeg blir forbanna!!
Har vært hos flere leger de siste årene. På flere forskjellige steder i landet, alle er like ille! Hvorfor er det ingen som gidder å hjelpe meg? jeg orker snart ikke mer motgang nå....
-
Heisann, har du vurdert privat klinikk? Det er dyrt, men de lytter og de hjelper.
Jeg har også hatt mye tull med fastleger og andre ting...
Nå får jeg det jeg vil ha: hjelp!
-
Mitt bastante inntrykk er at om en ikke har det bra på Levaxin så blir en det aldri heller.
Jeg ble det ikke iallfall.
En bør jo prøve medikamentet for fullt for å se hva det er godt for - det gjelder også Armour og andre.
Altså øk dosen sakte og pent til du ikke orker mer - reduser så litt.
Hvis ikke den dosen er bra - så prøv en annen thyroxin.
Jeg prøvde Armour og det var tingen - for meg.
-
Tingen er faktisk sånn, skummelt nok, at de som jobber i helsevesenet mange ganger er korruptet, og det er fakta, hørt det fra bekjente som har jobbet på sykehuset, de lurer pasientene trill rundt, for pengenes skyld, om så det går over pasientens liv eller død.
Så meste parten av jobben må man håpløst nok gjøre selv, og hvis ikke legen vil hjelpe deg så har jeg her er noen greie metoder:
-For å sjekke Fritt T3 blodprøve:
si at du vil ta blodprøven på sykehuset og ikke på legekontoret. Du får da et blodprøve skjema med deg, da kan du selv merke med blyant under fritt T3, og så ringer du bare kontor dama på legekontoret etter noen dager får å høre svaret. Gjør selv alltid dette, fordi legen min mener at fritt t3 er uten betydning, noe jeg er sterkt uenig i.
-Liothyronin: hvis du har levaxin fra før av, så bare lyv til legen og si at du har prøvd liothyronin og at dette hjalp veldig på dine symptomer, og at du trenger ny resept. Si at du fikk det av en annen lege i den nærmeste andre byen du bor ved, derfor kan ikke den legen være din fastlege fordi det er for lang vei, det er mindre sjanse for at den opprinnelige fastlegen sier nei til liothyronin hvis du sier du har prøvd det før og at du merker virkningen
Armour thyroid: enda mer vrient enn liothyronin, men du kan jo prøve samme måten. Ellers går det også ann å kjøpe armour thyroid fra nett, bare søk på ''buy armour thyroid'' på google. Hvet også en annen metode som går litt mer mot det kriminelle som funket utmerket enkelt for meg. Har ikke noe dårlig samvittighet for det, jeg prøver bare å kunne leve som alle andre normale mennesker! men best å prøve alt annet først, så vil ikke si noe mer om den metoden.
-
Jeg måtte også benytte lureri for å få Armour.
Jeg sa til vikaren at søknaden faktisk var i box og skulle bare sendes ..........
Hun fiksa det, og jeg er bare glad - og det er faktisk fastlegen min blitt også.
En er jo selv ansvarlig for sin egen helse, og jeg kan faktisk ikke finne en edlere grunn til u jukse ?
-
Jeg vil bare minne om at innleggene som legges ut her på forumet står for innsenderens eget ansvar. Ã… oppfordre til løgn og bedrag overfor leger og helsepersonell, samt bestille reseptpliktige midler på internett, er ikke i tråd med forumets policy. Jeg vil også minne om brukerreglene hvor det står at dersom man velger å følge råd hentet herfra, så gjør man det på eget ansvar.
-
Heisann Sonja,
Er enig at du kommer med en slik disclaimer, for det er jo ikke forumet som skal være ansvarlig for privatpersoners innlegg.
Men blir ikke du også opprørt over at vi som pasienter må ty til slike metoder for å få hjelp?
Hva kan vi som pasienter gjøre i denne sammenheng? Kanskje vi kunne kontakte Puls eller TV2 eller.no for å få fokus på dette?
Tror ikke det blir noe bedre for oss om vi ikke går litt rundt grøten eller får ordentlig oppmerksomhet på slike ting som at Helsevesenet ikke er hjelpsomme når vi som pasienter føler at vi trenger help.
Jeg synes det er helt uhørt at vi må ty til løgn og bedrag, men ser du noen annen utvei for oss som har slitt i mange år uten å få hjelp?
-
Sv: Helsevesenet
Det er ikke alltid det nytter å vente å være "snill" noen ganger må man ta skjeen i egen hånd også for å få det bedre, selv om det betyr å bestille medisin på internett. Selv har jeg aldri angret.
-
Kan jo legge til at om du har fått tak i Armour på internett og kanskje bytter lege så kan du jo skrive ned medisinene du bruker på et ark, og evt . ta med den lappen som er på Armourglasset dersom legen ikke kjenner til dette preparatet. Så kan du jo f. eks si at du trenger en ny resept. De fleste leger tør nok ikke ta deg av stoffskiftemedisin som du bruker.
-
Jeg burde jo svart på denne for lengst.
Og må jo legge til mitt innlegg at jeg slett ikke er stolt av metoden, og at jeg selvfølgelig ikke vil anbefale den til andre.
Når jeg får tenkt meg om litt, så må jeg jo i ærlighetens navn tillegge : Iallfall ikke i første omgang.
Liv og helse er viktig, men likefulllt er det ulovlig å oppfordre til ulovligheter.
Min situasjon var på det tidspunktet helt på bristepunktet, og jeg kan dessverre ikke - ikke engang i ettertid - love at jeg ikke ville gjort det igjen.....
Så kjennte jeg jo legen min den gangen også, og hadde vel en anelse om at jeg ble tillgitt - som jeg jo ble.