Ny i forumet, lurer på mye...
Hei dere! Jeg er jente/kvinne 39 år, gift og har to barn. Mine interesser er turer (trener hver dag til annenhver dag), min familie venner, reiser, god mat, lesing og mye mer! :)
Jeg har fått påvist Graves sykdom for tre uker siden, og har nettopp begynt på Levaxin. Jeg har også astma og allergi/matintoleranser. Nettopp fordi jeg har reagert på så mange matsorter, så tror jeg at det er grunnen til at jeg i dag har fått denne sykdommen. Er det noen som kan bekrefte mine mistanker til dette?
De siste årene har kroppen min reagert med å fryse når jeg har fått i meg noe av det som jeg har vært intolerant mot. Og de siste månedene før jeg fikk påvist Graves frøs jeg hele tiden, er godt forstoppet og har lagt på meg 5 kg. Ikke noe gøy! :cry:
Jeg er trett og uopplagt, men nekter å kjenne helt på det. Har alltid vært et overskruddsmenneske.. så jeg gjør mine ting i noe roligere tempo da... Er nå sykmeldt til jeg har fått opp akseptable verdier og til jeg kommer til spesialist. I tilllegg har jeg det siste året slitt med høyt blodtrykk og nå i det siste så får de ikke ned undertrykket mitt til akseptable verdier. Er det vanlig med høyt blodtrykk når en har denne sykdommen?
Hvordan er det med dere som har hatt sykdommen noen år?
Er det vanlig å få vansker med øyne, legge på seg, bli tynn i håret? Legen min sa det.
Er også ekstra lei meg fordi vi nå ønsket oss barn nr. tre. Det er vel ikke mulig nå? Hva sier dere andre?
Er det noen av dere som har erfaring med dr. Lindbergs diett til denne sykdommen evt blodtypedietten.
Hadde blitt kjempeglad for tips.
Beste hilsener fra Aline