Jeg går ned i vekt som aldri før!
Jeg har holdt på frem og tilbake med lavkarbo en stund nå, og til å begynne med gikk jeg ned et par kilo, men vekten stabiliserte seg der.
Prøvde derfor å spise lite og ofte, men opplevde ikke annet enn at jeg holdt på sulte meg i hjel også hadde jeg et sukkersug som var sterkere enn sterkest. Situasjonen ble ikke til å holde ut. Legen skylder på stoffskiftet mitt selv om alle prøver er der de bør være. Jeg har høyt blodtrykk og vil jo ikke være overvektig.
Etter å ha sett over prøvene mine fra siste endikrinolog besøket, så så jeg at min c-peptid var i grenseland (1280). Bestemte meg derfor om å sette meg skikkelig i hva det var. Fant jo ganske fort ut at jeg nok er insulinresistent og skjønte fort at jeg måtte følge et mye strengere opplegg enn det jeg hadde gjort tidligere. Løp derfor i butikken for å kjøpe Atkins boka.
Jeg er nettopp ferdig med første fase og jeg har tatt av meg 9 kilo! Det som er enda bedre er at jeg har overhodet ikke vært sulten og jeg har heller ikke hatt rare suget etter sjokolade. Har til og med fått mensen i denne perioden og jeg har alltid vært "gal" etter søtt rett før menstrasjon.
Det er så deilig å føle at man spiser normalt igjen. For hos meg er det mange år siden jeg har hatt den følelsen. Jeg har vært så sulten, hatt sterk sukkerbehov og ikke forstått hva som har vært problemet... ikke før nå!
Ville bare dele med dere for jeg er så glad!
Shanita