Gravid med høyt stoffskifte?
Hei,
Er det noen som har våget å bli gravid med høyt stoffskifte før det var normalisert? Eller fått tillatelse til det? Hva har verdiene deres lagt på da? Jeg har ikke fått mine verdier enda. Venter (forhåpentligvis ikke) mensen på mandag, samme dag som jeg skal til legen.. har allerede hatt to aborter som mest sannsynlig kom av uoppdaget høyt stoffskifte. Fikk en sønn for 14 mnder siden og abortene er kommet etter det. Svangerskapet med han gikk helt fint.. Både håper og ikke håper at jeg er gravid.. de forrige abortene var liksom tilfeldig, sikkert en grunn, feil ved foster etc, men om jeg aborterer nå så er det vel på grunn av stoffskiftet og det er ikke noe særlig å tenke på...
Re: Gravid med høyt stoffskifte?
Ã… bli gravid med veldig høyt stoffskifte og før stoffskiftet er stabilisert er vel bortimot umullig? Ã… blir en gravid - så er det litt av et medisinsk opplegg som skal til for å følge med at det går bra......
Ã… bli gravid med høyt stoffskifte er IKKE anbefalt - Barna blir små og underutviklede og kan få varige men...... Ã… bli gravid mens en går på store doser med Neo-Mercazole er også strekt frarådd - dette er fordi medisinene paserer morkaka og påvirker fosteret slik at barnet får lavt stoffskifte - med fare for hjerneskade.
Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ringt legekontoret for å fått P-piller på røde rappen! Synes faktisk det er uansvarlig av legen din å ikke ha tilbudt deg det allerede! Håper for din del at du har funnet ut at du ikke er gravid nå- det hadde i allefall jeg håpet hvis jeg var deg!
Lykke til hos legen! :)