Kan noen forklare meg litt om D- vitaminet? Kan man få for lite av det p.g.a. galt stoffskifte?Mener å ha lest noe om det, men kansje er jeg "ute på tur" eller????? Om jeg ikke er "på tur ",hva hender i kroppen ?Hvordan kan man evt. kjenne av det?
Printable View
Kan noen forklare meg litt om D- vitaminet? Kan man få for lite av det p.g.a. galt stoffskifte?Mener å ha lest noe om det, men kansje er jeg "ute på tur" eller????? Om jeg ikke er "på tur ",hva hender i kroppen ?Hvordan kan man evt. kjenne av det?
Du finner MYE om du bruker søkefunksjonen og søker på D-vitamin. Bare et tips... :)
ja, veldig mye her.
Hejsa alle
Jeg er meget forvirret, ang. D-vitamin. Jeg tager D3 (Cholecalciferol) 1tbl. = 1000IE. Hvad svare det til i µg?.
Venligst
Lilli (Svea)
1µg=40IE
Du skal simpelt hen bare dividere med 40.
1000:40=25µg
Tak for det, tænk at noget kan være så nemt :lol:
Nu har jeg så lige læst at manglen på D-vitamin, kan medføre øget autoimmun aktivitet, vil det så sige at D-vitamin mangel også kan være årsag til mit lave stofskifte (Hasimoto)?.
Har i øvrigt lige fået besked om indkaldelse ti speciallæge, skal til d. 101208 til optagelse, derefter (hold fast) er der 21 ugers ventetid :roll:
Venligst
Lilli
Skulle vært..skal bli...spennende se om det er forskjell på dem som har hypotyreose med og uten antistoff her......