Medfødt hyperthyreose igjen
Ser at flere andre her har skrevet om det samme, uten å få svar. Men som den optimisten jeg er, går jeg på med friskt mot.
Vår yngste datter (9 måneder) stoppet plutselig å legge på seg og vokse i lengden ved 6-7 måneders alder. På 9-månederskontrollen hadde hun lagt på seg litt og vokst litt i lengden, men blodprøver viste at hun har høye FT4-verdier. Det var i hvert fall det jeg fikk med meg da damen fra legekontoret ringte. Det gikk fort og på Texansk, så det er mulig hun også nevnte TSH. Uansett venter vi på telefon fra barnesykehuset for å få avtalt time til undersøkelse. Det er nå en uke siden vi fikk vite dette, så nå håper jeg snart vi hører fra sykehuset. Tar litt på å gå og vente og ikke helt vite om og hva det feiler lille vennen vår.
Mens jeg venter leser jeg det jeg kommer over på nettet om dette, og alt jeg vet hittil peker mot hyperthyreose. Jo mer jeg leser om symptomene, jo mer sikker blir jeg på at jeg har det samme, og muligens også er født med det. Så snart vi vet mer om Hannah, går jeg selv til legen.
Litt mer om Hannah:
Hun ble født i mai i fjor, og etter to dager oppdaget vi at hun hadde urinveisinfeksjon. Hun ble lagt inn på sykehus i ti dager for å få antibiotika, og ble helt frisk. Hun har gulpet en del, og derfor hatt litt dårlig matlyst. Hun har nå fått medisiner mot refluksen, og spiser litt bedre, men fortsatt er hun ganske kresen.
Noen som har lignende erfaringer? Kan noe av dette henge sammen?