lavt stoffskifte nylig oppdaget.
hei.
har akkurat fått påvist lavt stoffskifte, men før legen vil starte behandling, vil ha ta en ny prøve om 1 mnd.
symptomene har jeg hatt alle år, men har ikke tenkt på lavtstoffskifte før ene legesekreteren nevnte det.
har b-12 mangel og tar sprøyter hver 3 mnd for dette.
er hissig, amper, trøtt hele døgnet.
tar meg selv i å "dette" ut innimellom,sitter bare å stirrer ut i ingenting.
er ofte støl, sliten i muskler/ledd (?) uten at det skal være noen grunn til det..
lavt blodtrykk.
glemmer lett.. og tålmodigheten min er furdunstet.
da jeg var i 13-14 års alderen var jeg veldig plaget med migrene(?) og slapphet/trøtthet. jeg gikk å la meg til normal til i uken når det var skole dag, men kom meg ikke opp om morningen og ente med at jeg la å sov til klokken var nærmere 1500. altså ca 16 timers søvn... orket ikke noen ting som helst, noen dager var bedre enn andre,men som regel var de helt forferdelig.
fraværet på skolen var enormt. siste skole året var jeg ikke mere enn max 3 uker tilsammen på skolen.
kan dette være noe som henger sammen med stoffskiftet?
ble aldri testet for noen ting. legen regner med at det ble bedre..
altså det jeg lurer på i korte drag er;
kan jeg ha hatt lavt stoffskifte når jeg var i 13-14års alderen? eller kan dette være noe annet.
er det mulig at jeg har gått så lenge uten at lengen har merket det? er nå 21år..
Veronica
hjelp til tolkning av prøvesvar.
ringte til legen i dag og snakket meg legesækreteren. ba om å få prøvesvarene på prøvene som ble tatt i begynnelsen av Feb.
svaret jeg fikk da var:
ST4 - 18,1 (mener det var ST4 hun sa.. eller var det FT4...? :/ )
TSH - 4,81
ser at de fleste andre her som har fått prøvesvar har Tsh, ft4, ft3, anti-tpo.. er det vanlig å bare teste for de to som jeg har fått svar på i første omgang...?
noen som kan hjelpe meg; for jeg skjønner ikke hva de svarene betyr..