flere spørsmål ang høyt stoffskifte.
Jeg er en jente på 28 år. I hele høst og frem til jul. Hadde jeg sterke symptomer på høyt stoffskifte. Jeg ble veldig dårlig og sykmeldt tidlig høst pga vondt i muskler, kraftig hodepine, kunne ikke bevege meg ut av senga. Det var mye frem og tilbake med min fastlege som ikke fant ut av hva som feilte meg. Men når han var på ferie og jeg måtte til lege, fant den legen som vikarierte ut av at det nok var høyt stoffskifte. Da var pulsen meget høy, svettet, uro og øynene mine var ganske utstående. Voldsom sultfølelse også og spiste mye mer, men gikk faktisk ned i vekt. Temperamentet mitt var heller ikke bra. Lett anntennelig.
Fikk noen tabletter av han, mener det var pranolol (?) For og ta de værste symptomene sa han. Og etter en stund ble jeg mye bedre. Hodepine, uroen og slik ga seg.
Fikk svar på de blodprøvene. og nå husker jeg ikke hva de ulike het eller verdier eller noe. Men i hvert fall var det noe som var veldig høyt sa de, men en annen verdi var ikke høy nok. til at dette var graves, som de først trodde.(mormor hadde struma, operert for det)
derfor skulle jeg se det ann da, og fortsette med de pranolol-tablettene.
så jeg i hvert fall sluttet med de pranolol(?) i jula. og det gikk greit. Så det jeg egentlig lurer på: Kan man få et så forhøyet stoffskifte. For så at det går over igjen?
For nå de siste fjorten dagene, har jeg sovet mye mindre, løs mage,den store hungeren har kommet tilbake, begynt å gråte av alt mulig uvesentlig (selv om jeg personlig har det ganske bra!) og lymfeknuter på siden av halsen har hovnet opp. (det er noe som har kommet og gått det siste året, har det noe med stoffskifte og gjøre?)
Ja, så egentlig skulle jeg vel spurt min fastlege om dette. Men syns ikke han har gitt meg noen gode svar på dette. og så er jeg bare så lei leger!!
Kan det komme og gå slik??
:) ja håper noen vil svare meg, eller om noen har hatt det lignende, hadde jeg vært takknemlig for å høre om det også!! :)