Nå har jeg en psykisk påkjenning gående. Skal bistå en annen syk :roll: person. Merker nå at jeg er slapp som aldri før. Har dere det slik at dere får økt symptomer når det røyner på psykisk?
Printable View
Nå har jeg en psykisk påkjenning gående. Skal bistå en annen syk :roll: person. Merker nå at jeg er slapp som aldri før. Har dere det slik at dere får økt symptomer når det røyner på psykisk?
Synes det røyner på rett som det er, men det er ekstra vnskelig å takle når det er noe som stresser en psykisk.
Ja, man bruker jo ekstra energi også når det er påkjenninger.
Jeg synes det har blitt veldig vanskelig å takle psykisk stress nå etter å ha blitt Levaxin-tygger. Blir helt slått ut, blir nesten deprimert selv, tar alt mye sterkere inn over meg, blir også psykisk og fysisk sliten bare av å tenke på det.
Pass på Bille så du ikke forvinner "i dragsuget" selv i denne situasjonen. Jeg var borti noe lignende i fjor høst (ei som trengte hjelp med noe jobbproblemer - psykisk), samtidig som jeg selv stod oppi mine problemer med å fixe dosejusteringer/ opp-og-ned symptomer på å ikke fungere optimalt på levaxin, samt økende tinnitus. Jeg er en sånn type som utad ser helt fresh og fin ut, men dette ble for mye, jeg klappet helt sammen med tilleggsbelastningen av hu bekjente sine problemer. Jeg fikk dårlig samvittighet over å ikke kunne hjelpe henne, samtidig slet det meg helt ut. Jeg ser jo nå at det ikke er mulig å ta andres store psykiske problemer innover seg når man selv såvidt "balanserer" for å takle sin egen hverdag.
Det har gåt tutrolig greit å hjlepe den syke med legebesøk, handling osv. Igrunnen var jeg forbauset over meg selv hvor høyt ernergi nivå jeg har/hadde: Men det er nok likevel viktig å passe på seg selv. Merker likevel jeg kan bli veldig engestelig for ingenting.
Har noen av dere som ikke takler så godt psykisk stress vært utredet for ME? Sykehuslegen min mente det var ett typisk ME-symptom, så om hu ikke finner noen andre ting på blodprøver, så skal jeg utredes for det.
ME har egentlig alle de symptomene som jeg har nå, og jeg skal ifølge blodprøvene vært optimalt medisinert, men det er jo disse cystene og knutene i tillegg da..