Hadde første dag med Armour igår og var kvalm om dagen og spydde som en gris om natta. Men aner ikke om det har med Armour eller om det bare var en tilfeldig spy-sjuke.
Noen med lignende erfaringer?
Printable View
Hadde første dag med Armour igår og var kvalm om dagen og spydde som en gris om natta. Men aner ikke om det har med Armour eller om det bare var en tilfeldig spy-sjuke.
Noen med lignende erfaringer?
Ikke opplevd og aldri hørt om, tross 15 års vanking på ymse stoffskiftesider og MYE lesing om temaet, også om Armour.
Sats på at det var tilfeldig med mindre det fortsetter og slutter og begynner og slutter og begynner med armour.
Det går omgangssyke i Oslo/Akershusområdet akkurat nå, har jeg merket.
Jeg kan få vont i hodet og kaste opp om jeg er overdosert, men det er neppe du etter bare en dag.
JAAA, Tor - liknende erfaring - bare at spy-veien min er som stål, så det kommer nesten aldri noe den veien. Men forferdelig kvalm, en kvalme jeg ikke kan huske jeg har kjent maken til - den kom etter ei lita stund på Armour, og den er der enda + masse, masse magevondt... De påstår det går noe magesyke her også, men jeg har aldri før hatt magesyke mer enn 2 dager (bortsett fra et virus i forfjor? som kom og gikk - men likevel ikke det samme, og da var formen på en annen måte også...)
Men jeg kan heller ikke enda si helt sikkert at det er pga Armour. Jeg føler meg jo skrekkelig binyresyk og Nora bekreftet vel at noen på utenlandske forum fortalte om reaksjoner når de skiftet thyroxin-type.
Vanskelig å si hvorfor dere ble kvalme - jeg ble motsatt,
Jeg hadde gått med "obstipasjon" i flere år og var kvalm i perioder.
Da jeg skiftet til Armour forsvant dette på kort tid og har aldri fått det att.
Hvis jeg skal prøve å tippe, så blir det i retning av at noe har ligget dødt som blir vekket til live igjen når en får thyroxin som virker. Det kan ofte gi forbigående problemer av diverse karakter.
Jeg opplevde det når dosen ble høyere og jeg fikk ett skikkelig ømt punkt i nakken. Da måtte jeg ned i dose, og fikk det att hver gang jeg prøvde å øke dosen. Flere ganger.
Dette kunne blitt en begrendende faktor for resten av kroppen.
Hvis jeg hadde gitt meg på 3Grain hadde jeg ikke oppnådd den framgangen jeg har nå.
Men dette opptrer antagelig veldig forskjellig - hos noen er det "levra" som ikke henger med, hos andre er det "nyra" - men ikke ta de nevnte organer bokstavelig da :)
Det med vondt i magen henger kanskje sammen med at du ikke har spist kjøtt Stina? Kvalmen er et symptom jeg har hatt siden denne sykdommen blomstret ut i full blomst. Men, det kommer og går.
Da må det i så fall være Armour som "krever" kjøtt, for jeg har da vært uten kjøtt i 1 1/2 år før jeg begynte på Armour uten denne kvalmen.
Ja, er også nesten alltid kvalm i varierende grad, men dette er noe annet... Og de andre magetingene. Nå tåler jeg ikke karbohydrater engang, det tålte jeg i alle fall av og til før.
Jeg mente at Armour er et kjøtt produkt ;) = derfor du har mageproblemer ut over det vanlige?
Ã…åå - sånn å forstå ;)
Næææi, tror ikke det heller for jeg har jo sprukket på middagsrester med kjøtt i til andre her i huset er par ganger - ble uvel, blærk, blærk, blærk, men ikke på dette viset. Det er noe annet, noe som ikke har vært der før. Men hva - det er det store mysteriet. Kan godt være binyrene...
Tor, hvilken dose startet du på da?
Starta på 1 grain. En halv morgen og en halv kveld. Hadde dårlig matlyst hele dagen, unormalt for meg. Våkan midt på natta drit sjuk og spydde opp alt mageinnholdet. Gikk tilbake til syntetisk t3 og t4, for jeg skal i et viktig møte med NAV, og kan ikke risikere å ha ustabil form.
NAV er en brutal organisasjon.