-
Kramper og smerter
Hei alle sammen :)
Jeg har kramper og smerter i magemusklene. Skjønner ikke hva som skjer. Her en dag satt jeg på resturant og fikk disse krampe smertene i ene hoften og der hang det fast i 4-5 dager. Nå varierer smertene/krampene mellom nedre del av mage og den øvre delen. Disse smertene begynner å bekymre meg skikkelig. I dag våknet jeg av at jeg hadde krampe i begge leggene.
Noen som har opplevd lignende og som ble kvitt det igjen?
Jeg vet at det er et tilskudd man kan ta for å dempe kramper, men husker ikke om det var kalsium, kalium eller magnesium. Kan noen hjelpe meg med det?
-
Det er vel magnesium som hjelper mot muskelkramper.
Sitter med en eske med magnesiumtilskudd i hånden, på den står det:
"Kan hjelpe mot lette kramper i beina."
Spør i helsekostforretningen, de vet det forhåpentligvis.
-
Det høres jo skikkelig vondt ut.
Kanskje lurt å høre med legen. Håper det har gitt seg litt nå.
-
Kramper oppstår ved næringsmangel til muskulaturen, så jeg er spesiellt utsatt etter hard trening. Likevel kan de komme nesten når som helst, fra bilkjøring Tv-titting til de verste som oppstår om natta.
Leggkrampene mine er svært kraftige. De verste gjør at jeg halter i flere dager.
Første gangen jeg fikk dette var da jeg hadde gått på Levaxin en uke.
Det var så kraftig at jeg ikke klarte å gå skikkelig og det var en sår følelse i leggene i mange dager.
Siden har jeg prøvd å bli kvitt dem med alle middler. Magnesium har ingen effekt på meg, men Kalsium hjelper til å unngå de verste. Mye melk hjeper også.
D-vitamin fremkaller krampene øyeblikkelig.
Har også prøvd Kinin med et visst hell.
Da jeg gikk over til Armour var de borte i over et år, og jeg trodde da at Levaxinen var den direkte årsaken.
Men den tia lå jeg lavt i dose og hadde fT4 på bare5-6.
Men det har noe med dosen å gjøre. Jeg merker jo at jeg får det sjeldnere når dosen er passe. Det er gjerne bra en stund etter at jeg har økt, og så blir det verre etter en stund.
Jeg håper dette skal bli bra når jeg får tilpasset meg til en høy nok dose.
-
Jeg tar allerede kalsium, så gjerne magnesium kan prøves. Men jeg har krampe og smerter i magemuslkene også. Ikke lett å skjønne det der.
Jeg skal til legen på mandag. Bestilte time bare 1 uke etter jeg var det sist, for det var da disse krampene kom skikkelig. Har vært rolig siste døgnet, men plutselig slår de til igjen. Det finnes ingen logikk i det så langt jeg kan se.
-
Huff a'mæ, det er jo ingen ende på elendighetene vi får....
Joda, har også mye kramper, spesielt i føttene, så de i leggene som jeg ikke merker når jeg sovner, får lett kramper i legger og lår under trim. Så har jeg det punktet i ryggen hvor jeg har hatt vondt i mangfoldige år, og her kommer det mer og mer krampetendenser.
Magnesium hjelper i alle fall på krampene i føttene. Kanskje kalsium også, for det er jo ofte med i et magnesium-tilskudd eller andre vitamin/mineral-tilskudd.
Men det du forteller med magen er rart, for jeg traff ei gang ei dame som fikk kramper i magen under graviditet, og nå, ca 20 år etterpå, holdt de fremdeles på. Jeg husker det så godt, for det bekreftet mine antakelser om at mine egne kramper har sammenheng med hormoner. Men jeg kan jo ikke si at dette gjelder i ditt tilfelle, det vet jeg ikke...
Stakkars vennen, god bedring!
-
Du får skifte thyroxinkilde Anne Ma
Ikke for å få bedre hukommelse, det får du ikke, og det skulle iallfall jeg gjerne hatt.
Da jeg skrev om kramper i forrige innlegg, glemte jeg alt annet enn leggkrampene.
De jeg glemte var dem som ble borte ved overgangen til Armour, de er så til de grader borte at den er nesten borte i hukommelsen også ( i den grad den finnes da)
Jeg hadde også kramper andre steder. Tror ikke det finnes det sted jeg ikke hadde kramper. De ble gjerne igangsatt ved at jeg gjorde en bevegelse, når jeg strakk meg etter noe.
Kan tilogmed huske at tyggemuskulaturen fikk krampe !
Men de er som sagt helt borte og må skyldes overgangen til Armour.
Leggkrampene kan jo skyldes noe annet, men de har en link til stoffskiftet.
-
Jeg har faktisk kjempe lyst til å prøve, men har ikke penger til det akkurat nå. Jeg har store planer med Armour/westthroid på sen høsten. Men det er et stort spørsmål det med pengene.
-
Nei det er sant..........
Ingen likhet for loven der i gården.
-
Lavt kalium/ Lavt Vit D forårsaket hvertfall MEGA kramper hos meg, men det er vel lurt å måle før både Kalium, vit D og kalsium før man tar noen tilskudd.