-
Bank, bank..
Og takk for at jeg fikk komme inn :D :D
Hei alle sammen :D
Jeg heter Katinka og er ei sørlandsdame på 49 år.
Jeg har nettopp fått vite at jeg har lavt stoffskifte og har begynt med 25 mikrogram Levaxin daglig. Legen sa at det kunne ta en stund før vi fant riktig dose, så jeg får være tålmodig. Samtidig har jeg fått beskjed om å spise masse syrenøytrale c-vitaminer og litt andre saker. Jeg må ha tilførsel av jern, kalk og mer til.
Gjett om jeg har kjent meg igjen i det jeg har lest rundt omkring.. etter å ha avsluttet en lang karriere som storrøyker, så gikk det hardt utover stoffskiftet. Lavt har det alltid vært, men innenfor "det normale" i alle år.
Jeg går rundt som ei oppblåst tønne, med hovne armer og bein, verkende ledd og litervis med vann i kroppen. At vekta har økt med over 20 kg er ikke tull, og jeg føler at jeg snart sprekker. Ikke sover jeg godt heller, og hvis det setter seg en flue på bordet og ser stygt på meg, så tuter jeg.
Det høres ut som om røykeslutten for snart ett år siden har skylda for alt som er galt, men det stemmer sikkert ikke. Jeg er glad for at jeg har klart å komme ut av avhengigheta og vil ikke falle tilbake til slike ting. Men jeg må jo innrømme at jeg forstår enkeltes argumenter for å fortsette å røyke, med tanke på vekt.
Jeg har altså en stor jobb å gjøre for å få orden på den stakkars skrotten min. Det er nok et langt stykke frem, men jeg skal dit.
Med tanke på at jeg faktisk antakelig har hatt for lavt stoffskifte i mange år, så får jeg være tålmodig. Jada, jeg har nok hørt det: fibromyalgi, gå ut og jogg, gå ned i vekt, blabla, mens det kanskje hadde en annen forklaring.
Jeg har heldigvis et godt humør og er sta som pokker, så jeg stiller på jobb og klarer hva det enn skal være, men det koster..
Kroppen min har ikke lyst til å vise seg offentlig slik den er, og alt er tungt, men etterhvert skal jeg prøve å finne på noe den liker å gjøre.
Jeg vet at den liker å bade i varmtvannsbasseng.
Jeg har forresten hus, mann, pus, barn, stebarn og stebarnebarn.
-
Velkommen til forumet og håper at du vil trives. :D
-
Ja, her var de myyyye kjent! Nesten alt faktisk! Alder, røykeslutt, vektoppgang osv.
Det tar nok tid før formen er på topp - men du har tydeilgvis humør og kampvilje. Det er bra!
Tror du blir glad for at du har funnet dette forumet - her er det mye kunnskap og ekspertise! 8)
-
Velkommen Katinka! Dette forumet er genialt,- har lært mye og håper at også du vil trives her! :D
-
Hei og velkommen :D
Ja det er nok mange som kjenner seg igjen i historien din. Jeg er i hvertfall en av dem. Håper tingene balanserer seg etterhvet. :)