Noen andre som har opplevd lignende?
Hei! Vil først si at det er flott å ha funnet et forum med andre som har samme plager som meg selv! :D
Jeg har hatt problemer med stoffskiftet i 12 år nå (i alle fall de årene vi har vært klar over det), og har vel nesten hatt like mange fastleger i denne perioden. Jeg har vært kasteball i systemet, for i begynnelsen da sykdommen min ble oppdaget (ved en tilfeldighet) hadde jeg masse antistoffer og kunne derfor ikke komme under behandling (i følge alle leger jeg snakket med). Har konstatert hypothyreose med til tider høye tsh verdier. For noen år siden var tsh oppe i 12 og en lege mente at nå var det på tide med uføretrygd, mens andre leger sa at jeg bare skulle fortsette som før.
Så fikk vi barn for snart to år siden og her begynte marerittet. På sykehuset hvor jeg fødte mente de at jeg måtte ta jerntilskudd etter fødselen. Jeg spurte om dette hadde noen som helst innvirkning på inntaket av min daglige dose Levaxin (hadde stabilisert dose på 75mcg pr dag på det tidspunktet). Neida sa de :twisted: .... Og nå i ettertid når jeg vet hvor skummelt jerntilskudd er sammen med Levaxin, blir jeg fly forbanna når jeg tenker på det!! Jeg ble gradvis sykere og sykere etter at vi kom hjem med sønnen vår og i stedetfor en flott og god barseltid, følte jeg at jeg var i ferd med å dø. Jeg la på meg skremmende fort. Fikk store væskeansamlinger i kroppen, hovnet opp i føttene så jeg måtte opp fire skostørrelser og klarte nesten ikke å fungere i det hele tatt. Og der var jeg, hjemme alene hver dag med en bitteliten baby. Ingen trodde på meg (unntatt samboer,foreldre og nære venner) og flere leger henviste meg til slankekurs og lurte på om jeg ville til psykolog (!). Til slutt gravde jeg dypt i lommeboken, meldte meg som medlem hos Volvat, reiste dit og ble undersøkt og dro hjem et par tusen fattigere. Neste dag faktisk(!) ringte legen og ba meg om å holde meg rolig. TSH var på 79 :shock: og det var umiddelbar innleggelse på mitt lokale sykehus. Jeg hadde nesten ikke puls, søvnapnè og endokrinologen på sykehuset mente jeg var nær ved å gå i koma. Fikk flere sprøyter med vanndrivende for å bedre myxødem i hele kroppen og vann i lungene. Skal det altså være slik???? Jeg kontaktet min lokale legevakt bare dagen før jeg dro til Volvat, og legen der svarte sleivkjeftet (da jeg ringte og var livredd klokken to om natten) at jeg sikkert hadde pollenallergi! Senere viste det seg at jeg nesten ikke fikk oksygen i lungene og dette var grunnen til at jeg var tett og tung i brystet. Nå har det gått halvannet år siden jeg var innlagt og det har vært en forb..... tung vei tilbake. Jeg har sloss med leger, trygdekontor, bedrevitende legesekretærer osv. Går i dag på 250 mcg Levaxin daglig og sliter med bivirkningene men biter tenna sammen. Fastlegen jeg har nå er helt grei. Legen sier at jeg kan dette best selv nå og er villig til å høre på meg.
Men er det da noen som vet om det er skadelig å gå på så høye doser Levaxin over lang tid? Hjerteklapp, urolighet i kroppen, svettbyger m.m. har blitt en vane. Gadd ikke krangle med trygdevesenet mer heller så jeg friskmeldte meg selv og er i full jobb. Hilsen meg :)