Bedre mentalt, men verre fysisk med Liotyronin
Hei
Etter jeg beg med Lio i juni, har hjernefunksjonen blitt vesentlig bedre. Klare skarpe tanker, bedre konsentrasjon, hukommelse, har begynt å lese aviser igjen, humør og tålmodighet er tilbake til akseptabelt nivå.
Men kroppen blir ikke med på oppturen ser det ut som. Tvert imot, det kjennes ut som jeg blir verre og verre. Har økt levaxin fra 125 til 137,5 mcg/dg, og trudde ei stund det var økningen som gjorde det, men da skulle det vel roet seg etter en stund, og ikke blitt verre vel.
Er heller ikke overmedisinert, har lav puls og temp, ikke hjertebank heller.
Får stort sett høre at det ikke er rart jeg føler meg dårlig, for kroppen min har gått gjennom så mye med kreftbehandling. Men det er snart to år siden, og det er uvanlig lang restitueringstid. Dessuten var jeg bedre i fjor høst/vinter, trente 4-5 g i uka hadde ikke ork til så mye mer enn det, men hadde ikke disse smertene i hvert fall.
Fikk influensa i februar, har aldri følt meg så syk av virus før, og ble ikke bra igjen etter det. Orket ikke trene lenger, men var hypo før det, t4 var veldig lav. Fikk mast meg til å måle t3 etter dette, den var veldig lav.
Her er symptomene mine nå:
Hjernetåke, men ikke sånn som når t3 var lavt, mer et trykk bak øynene. Gjør meg svimmel og vimsete. Av og til når jeg er svært sliten er dette skremmende kraftig, og må bare ligge rett ut.
Vondt i korsryggen, spes når jeg våkner.
Pustestopp og snorking
Dunkende, lav puls
Sliten, stiv og støl etter 8-9 timers søvn
Muskel- og leddsmerter, spes fingrer, hofter, føtter
Kraftløshet
Kvalme, spes når sulten
Søtsug og salthunger
Mørke ringer under øynene
Veldig tynne og svake negler
Vondt å tråkke på føttene når jeg har vært stille en stund.
Svake ankler
Ømme bryster (gjør ikke noe for å redusere angsten for tilbakefall av brystkreft akkurat…)
Veksler mellom å svette og fryse
Merkelig følelse i halsen, et forsiktig kvelertak liksom.
Hevelse i fingrene
Overvekt
Begynner å gråte når jeg blir stressa
Har forsøkt å smøre meg hydrokortisonkrem et par dager, og følte meg klart bedre.
Må også nevne at jeg går hos kinesiolog som fant ut jeg hadde lite jern. Har ikke målt siden sep i fjor. Men fikk voldsom jernhunger da jeg starta på Lio, lystet bare på kjøtt og leverpostei og blodpudding og sånt…namnam :wink: Hun satte meg også på "vannkur" for avgifting, drikker 3,5 l vann/dg nå.
Så må jeg vel bare innrømme/akseptere at det er slitne binyrer da..? Ã…Ã…Ã…, jeg orker ikke tanken på å ha enda en lidelse som legen ikke har peil på! :x Og nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør. Skal få time hos legen, men stoler overhode ikke på at hun kan hjelpe meg. Lurer på hvor ellers jeg kan få hjelp?
Skal til Oslo i slutten av mnd og vurderer time på Balder hvis jeg får, noen anbefalinger? Eller andre råd?
Og viktigst av alt – har noen av dere med slitne binyrer fått behandling og blitt bra igjen? Jeg trenger en solskinnshistorie her!
hilsen Anita
Re: Bedre mentalt, men verre fysisk med Liotyronin
Sitat:
Opprinnelig skrevet av anitab
Og viktigst av alt – har noen av dere med slitne binyrer fått behandling og blitt bra igjen?
Hei Anita! Her kan står det mye om binyrebarkproblemer: http://www.stoffskifte.info/binyrebark.html
Min erfaring er at det tar lang tid før jeg får full effekt etter doseøkning, ca. 8 uker. Håper at formen din snart blir bedre, men denne sykdommen tar tid, dessverre.