Nytt for meg dette her... så har noen spørsmål
Hei,
Jeg skal bare introdusere meg selv ved å si at jeg er ei jente på 18 år. Dette her med stoffskifte og sånt er ganske nytt for meg, så hadde vært fint om noen kunne hjelpe.
Jeg tok blodprøver sist måned og legen min sa at jeg har lavt stoffskifte, og startet behandling mot dette umiddelbart.Jeg var veldig deppa over det med å ha fått lavt stoffskifte, men har klart å komme meg opp igjen.
Men nå så skulle jeg ta opp blodprøve resultatene og så at jeg hadde S- TSH verdi på 5.4, mens normal verdien er på 0,20 - 4,0... betyr ikke dette at jeg har høyt stoffskifte? Legen min på Ullevål bekreftet også at jeg har lavt stoffskifte.
Jeg går på Levaxin 50 mikrogram, og jeg føler meg helt fin. Det er en del ting som jeg ikke er helt sikker på da.
Er det vanelig at du får brekkninger etter at du har tatt medisinen?
Er det vanlig at du får økt sexdrift? Fordi jeg føler meg nesten helt sprø, og har nettop slått opp med kjæresten og.
Re: kanskje yr av levaxin
Nå var jeg hos legen igjen i går og fikk svar på nye blodprøver. Denne gangen hadde jeg TSH på 4.2, T4 på 10, og T3 på 5.4. Han bestemte defor at jeg skulle begynne med Levaxin 100 mikrogram pr. dag. Ja ja, jeg får bare vente og se hvordan det går.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av miama
Morsomt at du skriver det med økt sexdrift. Jeg har gått på Levaxin i to uker nesten - og føler meg mye bedre, selv om jeg leser at jeg ikke skal merke resultater så fort. Har ingen bivirkninger. MEN er veldig sexfiksert om dagen! :D
Om det skyldes Levaxinen? hm.... aner ikke... men kanskje?
M (50 mikrogram pr dag)
Da er jeg i hvert fall glad for at vi er to. :lol:
nosy jeg var nesten litt glad med den "dvale-tilstanden", siden jeg slapp det problemet med fet hud og kviser i de tidlige tenårene :P Det første som skjedde med Levaxin var jo at jeg begynte å få kviser. :lol:
Er ikke alt for mye Levaxin farlig i pg med at det kan foresake hjertebank og benskjørhet?
Shanita jeg skal tile gynekolog, jeg får vel ta det opp med henne først.