Råd om dosering av liothyronin
Hei!
Vært hos fastlegen i dag, ba om kombibehandling for et par mnd siden, hun hadde ikke peiling, noe hun innrømmet lett heldigvis, og henviste meg til St. Olavs. Fikk avslag derfra, jeg var igrunnen glad til for det er DEN lange ventetiden og jeg vil ha beh NÃ…!
Hun hadde visst korrespondert med endo på St. Olav etterpå, for hun hadde fått vite at det ikke fantes noen ting som tyder på at kombibehandling virker. Jeg hadde tatt med Haugs artikkel + artikkel som sto i Thyra siste nummer, hvor vedkommende faktisk hadde fått hjelp hos endo på sykehus (det står ikke hvilket, men jeg sa at det var st.Olavs til legen :roll: )
Så etter mye tårer og tuting, fikk jeg med meg en resept på Lio, og mitt eget forslag til dosering var 10 mcg/d.
prøvesvarene mine var 10.04
tsh 0,14 (0,27-4,20)
fT4 17,2 (12-22) - 51 %
fT3 4,7 (4,0-6,8 ) - 25 %
antiTPO 41 (0-34)
22.05 var de
tsh 0,11 (0,27-4,20)
fT4 16,1 (12-22) - 41 %
fT3 4,1 (4,0-6,8 ) - 3,57 %
antiTPO 40 (0-34)
Legen er selvfølgelig bare opptatt av at tsh er supprimert, og mener jeg er overdosert. Jeg føler meg ikke bra, tykk hjernetåke og deprimert. Legen tror dethenger sammen med all behandling etter brystkreft, og ikke har noe med stoffskiftet å gjøre...
Jeg undrer meg stort over at både t4 og t3 har sunket, jeg har gått bittelitt opp på levaxin iom at jeg nå tar 125 mcg/d mot tidligere 100 i 4 dg og 150 i 3 dg. Eller kan det være just derfor? at forrige blodprøver ble tatt rett etter 2 eller 3 dg med 150...? :shock:
Så hva gjør jeg nå.... Skal jeg ta bort litt levaxin som det står i Haug, mot fx 10 mcg lio, eller bare legge til...eller? Begynte med 5 mcg i tillegg i dag ihvertfall :)