-
Ny med Hypo-diagnose.
Hei jeg er også ny her.....som jeg har lest her inne, så er det mange som sliter med å få diagnose eller behandling. Jeg har vært "heldig" og fått diagnose uten å engang misstenke at jeg hadde styggedommen.. :roll:
Jeg hadde knapt hørt om stoffskifte, da jeg gikk til legen med alle disse snåle symtonene, og trodde jeg kanskje hadde komt i tidlig overgangs-alder :shock:
To dager etter at jeg hadde vært hos legen var jeg tilbake og fikk levaxin :lol: Nå har jeg gått på 50 Levaxin i snart to uker, og skal snart tilbake med en laaaang liste med spørsmål til legen :wink:
Håper dere andre også får hjelp og støtte :wink:
-
Hei, og velkommen! Jeg var også en av dem som bare fikk diagnosen etter å ha tatt en drøss med blodprøver fordi jeg var så sliten og mye syk. Jeg hadde en utrolig bratt læringskurve i starten, for å si det sånn!
Håper du får god effekt av Levaxin! Vær forsiktig nå i starten, og følg godt med på reaksjonene dine - jeg synes kanskje 50 µg var litt vågalt å starte på, jeg, da... (Selv startet jeg på bare 25 µg, og likevel kræsjet jeg med et brak etter bare noen uker.) Hvor lenge har du vært syk, tror du?
-
Jeg har nok vært syk ca 1år....fjernet deler av livmoren i fjor, og tror det er det som er årsaken til at jeg har kommet helt i ubalanse...i utgangspunktet med div. hormoner, så har det vel bare ballet på seg...jeg sprang å kjøpte briller jeg ikke trenger pga. synet...osv....Har liksom gjort masse alternativt fordi jeg ikkje skjønte at alle symptonene har en sammenheng....Du kan trygt si at etter å ha lest her, så har jeg mange spørsmål til legen..skal der etter påske :-D Hvor lenge har du vært syk?
-
Godt at du ikke har vært syk lengre - da blir du antakelig fort bedre også! (Det sies som en tommelfingerregel at det tar like lang tid å bli frisk som den tiden man har gått ubehandlet med sykdommen.)
Jeg begynte antakelig å bli syk for ca. ti år siden, ble dårlig for alvor i forbindelse med svangerskap og fødsel i 2001, og fikk diagnosen i 2005. (Ba om å få tatt stoffskifteprøver i 2002 også - men det glemte legen, og jeg fikk bare beskjed om at de prøvene jeg hadde tatt var OK...)
Ellers kan du lese hele den lange sykehistorien min i bloggen min - en dag du har god tid. ;)
-
Hei og velkommen til forumet
Håper at du snart får god effekt av Levaxinen.