-
arr vev
Lurte på om noen har erfaringer om hvor lenge en skal gå med strips på arret eter operasjon, for å minske arret, har lest om dette viduder plasteret som heter mepiform eller noe slikt, men ville gjerne vite hva dere gjør når det er 1 mnd siden operasjon, mitt arr er buklete og ikke helt gjevnt, er redd for at det skal strekke seg og bli litt bredere i selve operasjons arret, det ser greit ut nå, ca 1-2mm i tykkelse.
Sofus
-
..
Hvis du mener de stripsa som sitter på etter operasjonen.. så satt de to uker hos meg. De sier det skal holde. Jeg har også kjøpt meg mediform, men er litt usikker på om det har noen effekt så lenge etter. Jeg bytter på litt.. bruker en del kirurgisk-tape som man får kjøpt på apoteket. Der har de i hudfarget og den syns nesten ikke. Det viktigste er at man skåner arret for sol og gnisninger (eks fra genser) iallfall ett år.
Nå er det 6 uker siden jeg opererte sist gang og arret mitt ser greit ut. Ikke helt jevnt enda og fortsatt rødt, men tror det blir greit. Jeg sliter mer med kuler oppover halsen (på innsiden, som føles veldig hard) Ettersom jeg også har fjernet seks lymfeknuter, antar jeg at det er grunnen..
-
arr vev
Hei
Takk for svar,
jeg har og skiftet bandasje og strips selv, det er 1 mnd siden jeg opererte, om mitt arr er og buklete og rødt, men tror at dte blir bedre.
jeg skal og kjøpe dette, "vidunder" plasteret for å beskytte arret mitt.
HA en fin påske !!
sofus