FemIce "dagboka" - Feb 08 - Vi har kjøpt oss hus !
Jeg er nå i min tredje uke på Levaxin 50 microgram.
Den eneste effekten jeg har merket så langt er at jeg nå har leamus på det venstre øyet ofte. Nå er det daglig og over lengre perioder. Skikkelig irriterende.
Jeg hadde leamus på samme øye før også, men da veldig sjelden.
Noen andre som har erfaringer med leamus?
Håper det vil gi seg etter hvert...
Ellers så merker jeg ikke så mye enda. Kanskje litt bedre energinivå, men det kan like gjerne komme av solen...
Begynner sakte men sikkert å få lest meg gjennom all info som finnes her på forumet. Ikke alt som fester seg, så jeg har printet ut en del og streket under ting jeg vil nevne for legen på onsdag.
Takk til alle som bidrar til et godt informativt forum.
-Irene-
Uke 3 - Onsdag 28. mars 2007
I dag var jeg hos hr. doctor igjen. Det er bare drøyt tre uker siden jeg var der og nesten like lenge siden jeg begynte med Levaxin, men han ville ha meg inn før påske allikevl sa han sist.
Så nå har han bestilt ny prøve av TSH, FT4 og FT3.
Han ville ikke øke dosen enda.
Han ville vente på prøvesvar og se om jeg følte meg bedre til neste gang.
Jeg spurte også etter verdiene min fra forrige gang.
Anti-TPO - 598 (<35)
TSH - 1,2 (0,2 - 4)
FT4 - 11 (9 - 22)
FT3 - hadde han ikke fått målt.
Jeg føler meg egentlig litt dum... :cry:
I følge disse verdiene her, bortsett fra TPO så er jeg jo pr. definisjon frisk som en fisk.
Men forhøyet Anti-TPO kunne også gi hypo-symptomer skjønte jeg.
Jeg fortalte at jeg søkte litt rundt på nettet etter info uten å si at jeg var akkurat på dette forumet. Hans kommentar til det var at jeg måtte passe meg for sånne steder hvor folk delte symptomer... Fordi om det fantes noen andre som hadde samme symptom som meg så måtte jeg ikke legge noen vekt på det.
Typisk nok så hadde han kommet skjevt ut med timene denne dagen og var allerede før 9 en halv time forsinket. Han hadde derfor ikke tid til noen lang prat med meg. Han var litt stresset.
Om jeg tok pillen på morgenen eller kvelden spilte overhode ingen rolle. Dette begrunnet han med halveringstiden på medisinen, som visstnok er 7 dager.
Om leamus - Jeg tok jo ikke Levaxin før jeg skulle til legen. Hadde ikke leamus i det hele tatt på morgenen. Det har jeg hatt hele tiden i disse tre ukene. Og etter at jeg tok dagens dose kom leamusa tilbake igjen.
Leamus hadde ikke noe med stoffskiftet å gjøre mente doktorn men han var enig i at det var rart.
Nå sier jeg god natt for i dag.
Er helt matt.
-Irene-