sitter her og ser på det blodprøve skjemaet.
det er krysset av for at jeg skal ta fritt t4 og tsh, men ikke fritt t3.
burde jeg krysse det av selv synes du?
Printable View
sitter her og ser på det blodprøve skjemaet.
det er krysset av for at jeg skal ta fritt t4 og tsh, men ikke fritt t3.
burde jeg krysse det av selv synes du?
Tja jeg synes egentlig det, siden du har så rare ting på gang. Hvis TSH er lav, er det uten ft3 umulig å vite om du er hyper eller hypo, siden det fins mange eksempler på at kun ft3 er forhøyet. Hvis derimot ft4 og ft3 er rimelig lave, og samtidig TSH er lav, er det typisk NTI som jo ikke er hyper.
Hiver meg på kommentaren til Nora. Det burde ikke skade noen å krysse av en slik vanlig test. Jeg tar T3 hver gang jeg sjekker stoffskiftet mitt. Ca med 1 -2 måneders mellomrom. :)
Engig jeg også . Kryss det av. Legen din legger sikkert ikke merke til det likevel.
ja da har jeg krysset av og tatt prøvene.
det er et skjema som jeg har hatt liggende en stund,så hun husker sikkert ikke hva hun krysset av.
er vel ikke så farlig uansett.
vente i spenning på svar, er litt redd de vil si jeg ligger innen for normalen,og at jeg må fortsette og gå rundt å føle meg dårlig.
ingenting annet å gjøre en å vente og se
Ja, med din spesielle hitorie og operasjonene. Nå er stoffkiftet ditt noe ustabilt pga. alle sykdommene også men det høres ut som hypo. da får man gjerne bihulebetennelser og slikt. Legene nekter for det men pasientene snakker seg imellom og finner ut at det er en sammenheng.
men du?
jeg har hatt vondt i øynene de siste dagene og.
er ikke det et sympt på hyper?
Man kan få Thyroid Eye Syndrome, og det er mest med hyper, men også hypo kan få det. Det har med antistoffer å gjøre, ikke om man er hyper eller hypo.
Hvis du har noe som føles slik, kommer du inn som 1.prioritet hos endokrinolog.
Mulig det kan stoppes med prednisolon, har ikke satt meg inn i det.
et bra sted å lese om det (Hun er pasient selv og skriver bøker, hun jobber i et laboratorium) http://www.elaine-moore.com/gravesdisease/
Rikke med alle de små :wink:
Jeg var til øyenlege for ikke så lenge siden. Han sa det var vanlig ved lavt stoffskifte å få vondt i/bak øynene - fordi det her også dreier seg om muskler. Så noen leger er da veldig bevisste på at hypotyreose kan gi smerter i muskler.Sitat:
men du?
jeg har hatt vondt i øynene de siste dagene og.
er ikke det et sympt på hyper?
Vondt bak øynene og hodesmerter som kommer fra det er også et tegn på ME.. :shock: