-
Anha
Leste ett av dine tidligere innlegg fra tidligere i svangerskapet ditt, hvor du følte deg gjennomfrossen og at det verket i hele kroppen. Slik føler jeg det også. Fryser så inn i hampen...hakker tenner.... Jeg er vel ca 4 uker på vei, og lurer på følgende: Hva feilte deg da du var så gjennomfrossen? Kan det skyldes for høy TSH?
Jeg økte levaxinen for 2 uker siden (visste ikke at jeg var gravid da), men da var TSH på 2.89. Så jeg har økt til 100 mikrogram mer i uken. Kan doseøkning forårsake frostrier? føler meg også litt svimmel. Har du tips? Kan det skyldes binyresvikt? :cry:
Ellers andre som vet noe??
-
Hei!
Det er litt lenge siden nå , med min hukommelse ;-)
Jeg syns å huske at jeg i juni, da jeg fant ut at jeg var gravid, følte det på kroppen at jeg måtte øke dosen. Jeg begynte på Levaxin i mars-2006 og brukte da 75 µg pr dag.
Jeg hadde da en Tsh på ca 3,60 (husker ikke helt nå) og måtte krangle med legen for å få øke dosen til 800 µg i uken. Legen mente dette var helt fint og inenfor normalen. Jeg gav meg ikke før de ringte på sykehuset, og jeg fikk rett .
Etter denne doseøkningen har jeg følt meg i kjempefin form:-) var kanskje litt "hyper" i en periode rett etter doseøkningen, men dette har gått seg til.
Jeg er nå i uke 38, har ikke økt dosen siden i sommer, har tatt blodprøver med ca 6-8 ukers mellomrom og trodd dette skulle være nok. I november fikk jeg ny lege, han har tydeligvis ikke visst om situasjonen min, for han ringte til meg her en dag og ville jeg skulle ta blodprøver hver 4. uke. I tillegg burde jeg ha gått til kontroll på sykehuset. Menmen, nå er jeg snart ferdig og vet bedre til neste (om det blir en neste gang...)
Bare spørom du lurer på noe mer
-
ok, takker for svar anha :)