-
kongelig holdning:=)
det var et par kommentarer på kongens holdning her nede.
jeg synes i utgangspunktet at den boka virket litt bra, jeg.
selv roer jeg meg ofte ned symptomer litt ved å ikke overdrive, og si til meg selv at "dette går bra".
selvsagt ikke alltid det virker, men inni hodet mitt føler jeg meg iallefall bedre:=)
tenk bare på de man overhører på buss o.l som bruker hele turen til å snakke om alle sykdommene sine. om man blir hindret til sine vanlige gjøremål, så finnes det masse andre ting man kan gjøre istedet!
orker man ikke gå ut av døra en dag, så neivel, da kan man høre litt på musikk eller en lydbok. så istetfor å si at "idag har jeg vært så syk at jeg måtte være inne", så kan man heller si "i dag har jeg lest en morsom bok". det er så mye gøyere å snakke om:=)
selv svarer jeg kort ved spørsmål om helse at " det går bra, evt har vært litt dårlig i form" og så punktum. på den måten er ikke sykdommen fokuset.
så når kongen sier til pressekorpset at "ja, jeg har kreft men det skal nok gå bra", så signaliserer han at "jeg skal ikke la frykten overta meg".
jeg synes det er bra, jeg:=)
-
Enig, men litt vanskelig. Jeg vil gjerne forklare meg litt når hodet ikke er på plass, når ting "flyter" og jeg føler meg heilt fjern på grunn av brain fog. Og hvis jeg ikke snakker om at det er sykdommen som gjør at jeg blir slik, kan jo folk tro at jeg er ganske rar....
-
Selv om det var jeg som skrev det i frustrasjon er jo i bunn og grunn enig med dere!! Ã… være optimistisk er en bra ting, det jeg mente er at vi dødelige kanskje ikke alltid blir møtt som kongelige av helsevesenet.
Hadde jeg fått en raskere behandling, hadde staten spart penger at jeg slapp å være sykemeldt så lenge....
Jeg jobber selv i helsevesenet, og vet at det er lettere sagt en gjort!
Mvh Maia - som ønsker å være en optimist!