Nå vurderer jeg virkelig og spørre legen om en sykem........
Er så sliten og utbrent,føler hele tiden at jeg går på halvtolv.
Fikk påvist lavtstoffskifte for snart 1 år siden.Det kom etter svangerskap og fødsel.
Har vel egentlig funnet min dose på Levaxinen 0,75g
Men jeg føler meg så sliten,utbrent,deppa og ikke noe ork til den lille familien min.
Jeg og sambo krangler,er vel egentlig jeg som er urimelig,men er overhodet ikke meg selv.
Har bestilt time hos legen i morgen og vurderer og spørre om sykem,men det er liksom ikke helt meg,men det eneste jeg har lyst til akkurat nå.
Hva syntes dere????
Vi var på juleselskap hos mamma i går,og jeg bare knakk sammen,gråt og gråt,er så sliten om dagen...
Uff.dette ble mye syting...
Re: Nå vurderer jeg virkelig og spørre legen om en sykem....
Sitat:
Opprinnelig skrevet av linnmathea
Er så sliten og utbrent,føler hele tiden at jeg går på halvtolv.
Fikk påvist lavtstoffskifte for snart 1 år siden.Det kom etter svangerskap og fødsel.
Har vel egentlig funnet min dose på Levaxinen 0,75g
Men jeg føler meg så sliten,utbrent,deppa og ikke noe ork til den lille familien min.
Jeg og sambo krangler,er vel egentlig jeg som er urimelig,men er overhodet ikke meg selv.
Ja, jeg synes at du skal be om sykemelding! Du har det tydligvis ikke bra!
Har lest gjennom svarene du fikk på spørsmål du tidligere har stilt. Anbefaler deg å ta en ny titt på de, bl.a. svarene fra n`Finn. Du skrev at du stoler på legen din. Vel, leger er så mangt. Noen leger som kan lite om stoffskiftesykdommer kan gi uttrykk for at de er eksperter. Vi, pasientene, må derfor lære mest mulig om denne diagnosen, for å ta ansvar for egen helse. Skulle ønske at jeg slapp å bruke så mye tid på å lese om hypothyreose, men det er dessverre nødvendig!
Du skriver over at du har funnet din dose på 75 mikrogram Levaxin pr. dag, men symptomene du beskriver er hyposymptomer. Dr. E.Haug, som skrev en artikkel i Legetidsskrift skrev at 1.6 - 1.7 mikrogram Levaxin pr. kg. kroppsvekt, kan være vedlikeholdsdosen. Men! Det er individuelt, det må også tas hensyn til symptomene. Det har tatt nesten 8 uker etter doseøking, før jeg har merket full effekt.
Håper formen din blir bedre! :D