Trening (jogging) med hypo
Blir frustrert. Jeg er ikke inne i noen god periode. Har sikkert vært dårlig i en måned nå. Jeg er en periodeslanker til jeg mister motivasjonen. Det er nå så. Jeg har hatt 9 løpeturer på 11 dager nå. Synes det er ganske bra. Kiloene går av ser det ut til. Det som plager meg er at jeg ikke tåler noe som helst før beina sier stopp. Jeg har hørt utallige forklaringer om at det gjerne er slik når man er overvektig og i dårlig form.
Blæææ! Vet nå ikke om jeg er i dårlig form. Overkroppen føles frisk og fin og klar til å gi litt. Beina streiker og jeg kjenner en smerte midt inni leggbeinet virker det som. Omtrent ved sokkefestet. Er det ikke der så får jeg krampetendenser under foten. Det binder seg totalt og det føles som om skoene er altfor små selv om de ikke er det. Alt for at jeg ikke skal ta ut maks. Så da jogger jeg i gåtempo etter en stund, jeg er ikke andpusten og kanskje ikke en gang svett. Utrolig frustererende å kjenne at det bare er en eller annen kraft som mangler for at man skal få tatt ut alt.
Hva kan man gjøre med det? Føler at levaxin kan ta det vekk. Går på riktig dose nå tror jeg. Men samtidig har jeg en feeling av at levaxin ikke river skikkelig tak siden jeg føler meg utbrent og ingenting gleder noe spesielt. Spiser også rett for tiden. Lavkarbo til en ganske stor grad. Ikke helt ekstrem siden jeg ikke har så mye overvekt og heller ikke har satt meg noe mål om hvor mye jeg skal ned. Det ser derimot ikke ut til å hjelpe noe som helst å spise sunt. Tvert imot skriker kroppen på fet mat når jeg føler meg sliten og utbrent. Jeg overser det og i det siste ser det ut som om suget er på vei vekk.
Jaja. Hovedpoenget er at det må være mulig å kunne trene uten å føle smerte og være i stand til å ta ut alt. Noen som kjenner seg igjen? For øvrig må jeg si at jeg har slitt med dette i 10 år så det er ingenting som går over med tiden eller en strekk eller en annen vanlig skade.
For øvrig er det ike akkurat meg å jogge i gåtempo og ta cooper-testen enda tregere enn gjengen i "Et lettere liv". Med all respekt å melde anser jeg meg som sprekere enn hva de var.