kost uten melk og hvete? noen prøvd?
jeg har ikke allergi, og merker ingen stor forskjell så lenge jeg holder meg til skummet melk.
men jeg har alltid hatt urolig mage- og leste i lommelegen at dette burde prøves ut for å sjekke om bedring.
men er det noen som har tips til hvordan enkelt ha et slikt kosthold?tenker spesielt på melken...i love youghurt!!!!!!
og hva skal skje med min is-kaffe latte?? :shock: sukk...:=)
Sv: kost uten melk og hvete? noen prøvd?
Jeg drikker slet ikke mælk selv. Spiser lidt ost og ellers lidt af gammeldags-syrnede ferskoste, lidt yoghurt eller kefir - alt SKAL være U-homogeniseret. Lidt uhomogeniseret creme fraiche 18-38% i madlavning og så fuldfed fløde til kaffen. Ellers ikke mere fra mælkehylden hos købmanden. Jeg bruger ikke calciumtilskud og har aldrig gjort det. Derimod bruger jeg tilskud af vitaminer D3 og K2 hver dag året rundt. Min knogletæthed er målt til "i top" trods min høje alder, så et eller andet må jeg gøre rigtigt, selv om jeg slet ikke drikker mælk og kun småt med andre mælkeprodukter. vedikke1
Rigtig god dansk hjemmeside om mælkens ukendte "egenskaber" for kosten: Komælk.dk. vink11