Re: Flere spørge om selen m.m.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Anisa
På mig virkede det næsten alt for godt, men jeg giver jodindholdet "skylden".
Anisa
Ble du hyper?
Noen tåler jod godt, andre blir kjempesyke av små doser.
Jeg har ingen restfunksjon i kjertelen etter radiojod, men tåler (og trenger) likevel salt med jod, sjømat osv.
Re: Flere spørge om selen m.m.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av baremei
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Anisa
På mig virkede det næsten alt for godt, men jeg giver jodindholdet "skylden".
Anisa
Ble du hyper? Noen tåler jod godt, andre blir kjempesyke av små doser.
Jeg har ingen restfunksjon i kjertelen etter radiojod, men tåler (og trenger) likevel salt med jod, sjømat osv.
Det er nok fordi jod bruges i kroppen også til andet, end "hormonsyntese". Har man lige akkurat, mild eller moderat jodmangel (uanset hvad man fejler i thyreoidea - har man brug for jod og reagerer derfor ikke mod tilskud. Jeg selv blev noget mere "hyper" af Thyroid Energy, men på den anden side - bruger jeg jo multivitaminer med jod, så det nok blev lidt for meget.
Sv: "Thyroid Energy". Flere spørge om selen m.m.
Jo - den kan virke i helt spesifikke tilfeller.
Det er jo et preparat som inneholder det kjertelen trenger for å produsere stoffskiftehormoner. Altså deler til stoffskiftehormoner.
Det utelukker jo virkning hos de som ikke har noen kjertel som kan nyttiggjøre seg "delene".
De som er i startfasen og har en u-avklart tilstand, hvor man ikke har antistoffer og likevel lite stoffskiftehormoner i blodet bør prøve denne.
Sv: "Thyroid Energy". Flere spørge om selen m.m.
Det skal bli interessant uansett :wink:
Thyroid energi fra Now foods
Er denne bra?
Mener å ha lest ett enner annet her om at noen mente den ikke skulle være bra for oss med hypo. men på iherb har en fått nesten 200 kunde-tilbakemeldinger og mange av de som skriver der har hypotyreose.
Er det pga. Jod?
Hvem bør ta jod og hvem bør ikke ta det?
Hos oss er det jo slik at jeg har mye anti-stoffer hashimotos og samboeren har generellt lavt stoffskite men uten antistoffer, kan denne være bra for han men ikke for meg?
Er veldig tilhenger av Now - produktene:D
http://www.iherb.com/Now-Foods-Thyro...Vcaps/843?at=0
Carro