Hei,
Jeg var til legen i dag og han mente at jeg har Sjøgrens syndrom. Er det noen som vet om det er vanlig å få hvis man har lavt stoffskifte?
Printable View
Hei,
Jeg var til legen i dag og han mente at jeg har Sjøgrens syndrom. Er det noen som vet om det er vanlig å få hvis man har lavt stoffskifte?
Oi, er usikker...
Men jeg kom til å tenke på noe? Er det en autoimmun sykdom? Og skyldes ditt lave stoffskifte en autoimmun tilstand? I så fall kan det være sammenheng. Når du først har en autoimmun sykdom, har du større sjanse for å få flere enn i forhold til en "frisk" person.
Sjøgrens er en autoimmun sykdom.....ja.
Tusen takk for svar :)
Jeg vet ikke om mitt lave stoffskifte skyldes en autoimmun tilstand. Jeg har ikke en gang fått bekreftet at jeg har lavt stoffskifte. Lurer på hvor lang tid det skal ta. Og i mellomtiden blir jeg visst bare sykere.....Jaja, jeg er vel ikke den eneste som har det slik.
Men sjøgren syndrom er ihvertfall en konkret diagnose å forholde seg til, mens jeg venter på flere svar fra min nye lege...Han har visst tenkt å sende meg til revmatolog. Haha... :roll:
har gått inn og ut av sykehuset i hele sommer.Mistanke sjøgrens.Har også et stoffskifte som hopper opp og ned,ved samme dose levaxin.Har tråkka korridorene ved revma avdeling på unn,fikk en fpreløpig diagnose:sicca-syndrom.legene har også bedt meg minske dose levaxin,nu e leddsmertene i fingrene borte.Var i dag og tok nye blodprøver,spenningen stiger,men jeg er ennu like usigelig trøtt,og veeldig svingende i humøret!!!!!
Sicca syndrom har jeg ikke hørt om før, men gjorde et kjappt søk på nettet og så at det er omtrent det samme som sjøgren syndrom. Det er det samme, kanskje?
Huff ja, humørsvingningene er forferdelige! Men de kommmer vel ikke av sjøgren, men heller av stoffskifte svingninger antar jeg?