-
Hjelp kroppen eser ut
Er på stadig nedtrapping etter å ha blitt satt på "hestekur" med 150mikrogram levaxin daglig av legen over nyttår.
Etter periode med kolibrihjerte, kort lunte og effektiv husmorvask må jeg få normalisert verdiene.
Det er har registrert i perioden siden jeg ble obs på stoffskiftet (et år siden snart) - er at kroppen synes å ese ut med jevne mellomrom. Den blåser seg liksom opp, utrolig ekkelt og jeg føler meg skikkelig kvapsete.
Har liksom aldri hatt problemer med vekta før, kunne glatt trene av meg overflødig kvaps og lå i vektklassen 48-50kg (er lita)
Nå har jeg ikke greidd å gjenoppta kampsporttreninga på fire år - hodet og kroppen vil ikke samarbeide. Men jeg har ikke gitt opp :)
Men hva kan jeg gjøre - nå er jeg est ut til 58kg og det viser på lille meg.
Lurer på om man kan reagere på saltholdig mat?
Eller kanskje man bør legge om til spesielt kosthold? - Lever i grunnen ganske sunt. Har helt dilla på sushi på tida.
Hva skal jeg gjøre....jeg vil bli bikinibabe igjen....
-
hei. Kan dessverre ikke hjelpe deg, har gått opp 20 kilo på de 7 årene jeg har vært hypo. Har i hele mitt tidligere liv vært tynn og meget aktiv. Har alltid jobbet minst 130% bl.a. Og tidligere har jeg vært blid.... Det er det vist helt slutt på, er sur og grinete :roll:
Men jeg ønsker deg hvertfall veldig lykke til,og kommer du over noen vidunderkurer så gi endelig lyd fra deg!!!!!!!!! :)
-
i know the feeling..
Æ e 160 høy å va topp trent alpinist til æ blei operert for for høyt stoffskifte.. veide ca 60/62,men ikke mye fett messt muskla..
Ætter operasjon så jikk æ på stræng diett men æsa alikavæll opp over 25 kg,va oppi 86 på d værrste.. å når man e 160 å 86 kg.. ja da e man feit.. noe æ ikke vil være.. Men pga av den "goe førbrenninga" æ har fått av lavt stoffs så må æ bare prøve sakte men sikkert å gå ned i vækt..
Ikke lurt me så mye salt,før salt binn vanne til kroppen..
Dem sir at e man hypo så bør man prøve sæ ei lita stund på lav karbo diett,men ikke over så lang tid,men prøve d..
Så æ sjønne frustrasjon din..
Æ sjøl går på mella 200 og 250 mikrogram levaxin dagli,når æ jikk gravid så va æ oppi 500 på d mæsste,å d ska æ love dæ va hæstekur..
Håpe alt ordne sæ før dæ.. prøv å spise mindre karbohydrata,ikke så mye salt,å drikk mye vann,prøv i allefall 3 liter om dagen ;)
-
Beroligende å lese at du går på over 200µg Levaxin. Synes jeg bruker mye med mine 175µg nå, men synes som om det trengs. Tida vil vise.
-
Kjenner meg igjen i at kroppen har est ut etter at jeg ble hypo jeg har godt opp 13 kg og det setter jeg ikke pris på. :( .Normalt sunn mat må jo være bra for oss også selv om det ikke går raskt for oss å gå ned i vekt så er det i alle fall ikke skadelig. Det hender jeg går litt ned, men i det siste har jeg stresset mye for å få Amour, og da legen ikke ville gi meg det ble jeg skikkelig lei meg og spiste mye chips gjett om det viste på vekta da. :lol: