skal til endokrinolog imorgen
ble plutselig oppringt da de hadde ledig time.
Det er jo fint det, sitter og tenker på hvorfor det var så viktig å dra til endokrinolog.
Jeg er jo ikke så værst nå, har energi og greier å jobbe uten å bli helt pumpa. (jobber bare halv dag da, resten av tiden er jeg hjemme med barna) Legen min sier jeg bare skal jobbe så lite som mulig og tjene så mye som mulig...joa..lett å si. Han har ikke nevnt et kløyva ord om hvilke rettigheter jeg evt. har om jeg ikke orker full dag på jobb.
Nå,ja.....venter på nye prøvesvar. Sist jeg målte var jeg litt hyper - etter et fullstendig knefall i juletider ble jeg satt på en kjempeøkning fra 50mikrogram til 150 mikrogram pr.dag. Oj,oj muskelverk og masse greier....men jeg kom meg ovenpå til slutt. Så nå den siste mpneden har jeg kjørt 100 mikrogram to dager og 150 en dag - det ser ut til å funke.
Tilbake til tema.....jeg husker det nå, skulle høre med endokrinologen om stoffskiftet kunne ha sammenheng med binyrebarksvikt - redd jeg stressa himla mye sist jeg var gravid. - Kan jo også ha oppstått fordi jeg gikk gravid. - De testene de tar på spedbarn - de hadde vel sagt ifra om det var noe avvik i prøven til babyen?? - Tenker jeg må følge med så ikke minstepia får samme symptomene.
Når man har Hashimotos er det virkelig ingenting man kan gjøre enn å knaske på levaxin?? - de er jo kommet så langt i biotek-industrien.....
Så var det de ekstra kiloene da....kommet for å bli eller?
Hjernen fungerer ihvertfall litt bedre enn før, jeg kan tilogmed ta opp skrivinga littegranne. Er fremdeles surrete men det kommer seg.
For de som har fått lavt stoffkifte i forbindelse med graviditet - er det ikke en liten sjanse for at det kan normalisere seg? - Gjelder dette også for Hashimotos?
Æsj....rotete innlegg her....hva kan endokrinologen hjelpe meg å finne ut av ?
Jadda.....ikke mye nytt nei
Ingen sa til meg at jeg ikke skulle ta levaxin før jeg tok måling!
Uansett måleingen viste nok at jeg var overdosert ja. Så nå er det nedtrapping. Endoen kunne ikke komme med så mye nytt. Jeg lærte faktisk mer av å delta på seminaret på Thyra dagen.
Takket være slike forum kan jeg bli litt klokere.
Luftet forøvrig for endoen at jeg lurte på om stoffskiftet kunne være en årsak av stress og slitne binyrer-noe hun avviste med at da hadde man blitt veldig syk. - Så jeg må nok regne med at stoffskiftet er et resultat av forrige graviditet og at den er nok kommet for å vare ja...pokker......hadde et lite håp der.........
Ellers ingen råd på veien....må nok ta den runden sjøl - godt jeg kan diskutere med dere her inne da ;)