-
Trygderettigheter?
Har vært under medisinsk attføring, og i perioder under yrkesrettet attføring siden 1998. Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 99. Legene mener at mine plager ikke skyldes lavt stoffskifte, men er mye av psykisk art, og psykosomatisk. Lavt stoffskifte står ikke nevnt i mine papirer/tidligere søknader hos trygdekontoret. Har de med lavt stoffskifte noen trygderettigheter? Ble anbefalt å søke tidsbegrenset uføretrygd, men hadde ikke peiling på hva jeg skulle skrive som grunn, så jeg skrev at de måtte se i tidligere skriv fra lege. :roll: :?:
-
Jeg har hørt at noen med lavt stoffskifte har fått uføretrygd, noen med høyt, og noen med kreft i kjertelen.
Kan ikke du ringe thyreoideaforbundet sentralt, de har erfaring med slike saker.
Jeg skulle ønsket jeg hadde greie på sånt.
Jeg synes det er veldig merkelig at de ikke har skerevet i noen papirer at du har lavt stoffskifte, all den tid som det fins avgjørelser fra trygderetten om at noen med lavt stoffskifte har fått uføretrygd.
Thyreoideaforbundet er forresten med i FFO, og det har nok sin grunn. www.ffo.no
www.rettighetssenteret.no
Jeg surfet litt rundt en stund siden og kom over et sted hvor en advokat var innom noen ganger:
http://www.lmf.csbkunder.com/portal.php klikk forum og trygderettigheter
-
Får midlertig uførestønad fra neste mnd, i påvente av behandlingen på søknad om tidsbegrenset uførestønad, så nå går det unna :D
Ca 2500 mindre brutto enn jeg hadde i rehabiliteringspenger, men er så letta over å slippe nye vurderinger hver tredje mnd at jeg er glad likevel. :D
-
Jeg har fått tidsbegrenset uføretrygd, med lavt stoffskifte som grunn. Jeg er ikke istand til å jobbe, så det var aetat og trygdekontoret som kom med forslaget om tidsbegrenset uføretrygd, siden jeg er så ung som jeg er.
-Både jeg og legen min var enige. :lol:
-
Hei alle sammen :)
Det er godt å lese at dere her kommet dere gjennom systemet, for det er min største bekymring. Jeg er redd for at de plutselig skal "sparke ben under meg" økonomisk. Jeg har søk om de 3 siste månedene på rehabliteringspenger. Jeg fikk etterbetalt flere måneder etter at de gav meg avslag, så i praksis har jeg kkanske hatt rehab i 4-5 måneder. Og jeg er ikke bra, og det ser jo ut til at det tar tid. Og derfor er det godt å lese om dere :D