Plenadren fra ViroPharma, Belgium
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Modified Release Hydrocortison hedder
Plenadren, og sælges i to styrker: 5 mg og 20 mg, 50 tabletter for henholdsvis dkr.
3.015,45 (dkr. 60,03/styk/dag) og
4.946,05 (dkr. 98,92/styk/dag). Denne pris er UHYRLIG, og jeg kan ikke se, hvordan andre end velhavende kan betale den.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kristine68
Da har jeg holdt på i 15 dager med Plenadren tabletter, og det virkerxx6xx8. Skal ikke si at jeg er bra, men kjenner at det begynner å skje noe. De siste 5-6 dager har jeg kun hatt behov for 2 doser smertestillende, mot 1-2 ganger daglig xx11så kanskje skjer det et underbede11
Sv: Plenadren fra ViroPharma, Belgium
Hei
Ja,det er disse og de er veldig dyre:shock: Betalte ca 2800,- for 50 tbl a 5 mg. Tar to stk/daglig . Fastlegen skulle høre med spesialisten jeg går til om å få de på blå resept . Har ikke råd til å betale dette lenge selv, så jeg prøver nå å argumentere så godt jeg kan. Servakt vedlikeholdsdose er 20-25 mg daglig å jeg tar enda bare 10 mg...... enn at dette skal være så vanskelig å få en god livskvalitet gok1
Er det flere her som bruker Plenadren?
Hei
Ja,her humper det å gårkaffe1
Fikk svar fra fastlegen at spesialisten hadde ferie frem til midten av juli.......så da blir det bare å betale nesten 3 tusen for et nytt glass igjen davedikke1
Vurdert om jeg skal gå tilbake på prednisolon ,men er livredd for å gå i halvt koma igjen sleepy1
Re: Plenadren fra ViroPharma, Belgium
Hei
Er krise her: skulle på apoteket i dag å hente et nytt glass Plenadren som var bestillte. Kommer dit å får høre at det er restet hos grossist og ikke mulig å anskaffe. Vanlige tabletter uten mod.frisering kunne de ikke gi meg da det krevde søknad fra lege pga preparat ikke er registrert i Norge.
Hvordan kommer kroppen min til å reagere på brå slutt av medisin? Kjenner ærlig talt at fortvilelsen kommer snikende, og formen som var så god.....
Prøv en annen apotekkjede. Jeg opplevde det samme med Erfa. Apotek 1 og Vitus har f.eks ulik grossist (det er de to som er representert her i byen).
Du kan også undersøke om du kan ta ut resept i Sverige(?) dersom det er så nært at det kan være aktuelt å dra dit for å få tak i...
Sv: Re: Plenadren fra ViroPharma, Belgium
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kristine68
Hei
Er krise her: skulle på apoteket i dag å hente et nytt glass Plenadren som var bestillte. Kommer dit å får høre at det er restet hos grossist og ikke mulig å anskaffe. Vanlige tabletter uten mod.frisering kunne de ikke gi meg da det krevde søknad fra lege pga preparat ikke er registrert i Norge.
Hvordan kommer kroppen min til å reagere på brå slutt av medisin? Kjenner ærlig talt at fortvilelsen kommer snikende, og formen som var så god.....
Kære Kristine hjerte1 Har svaret dig her. vink11
Re: Plenadren fra ViroPharma, Belgium
Reddet:p
Har nå fått tilsendt medisin fra et apotek i Oslo xx6 Gruer meg litt hvis man skal må lete i hele landet for hver gang man skal ha medisiner ..