Hej Luuna hjerte1
Tænker du på at supplere Erfa Thyroid med Liothyronin, eller ønsker du at tilpasse dosen af Erfa Thyroid, så du får mere T3 ud af det? Eller har jeg misforstået noget?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
60 mg Erfa vil tilsvare 8µg t3 og 36µg t4 i følge den informasjonen som Erfa oppgir. Hvordan dette skal regnes om til syntetisk når man ikke har noen anelse om hvordan det ene virker i kroppen din kontra det andre er helt umulig å svare på. Spesielt siden syntetisk ikke er "bufret" og sannsynligvis vil gi en mye "skarpere" effekt enn Erfa. Svaret blir nok dessverre at du må forsøke deg fram. Tenk iallfall på oppdeling av dosen sånn at du får en "riktigere" kurve av den.
Når smgj skriver "bufret", betyder det at T3-molekyler i Erfa Thyroid er bundet til protein, hvorfra T3 ikke frigives på en gang, men lidt ad gangen. Det betyder at T3 i Erfa virker således anderledes end hvis det kom fra syntetisk tablet, og derfor kan mcg-mængderne ikke sammenlignes fodi f.eks. 10 mcg Liothyronin virker her og nu, og forsvinder efter 4-6 timer, mens det proteinbundne T3 i Erfa Thyroid cirkulerer i systemet, indtil kroppens signalstof frigiver T3 fra proteinbindingen, molekyle efter molekyle.
Cytomel er et gammelt lægemiddel fremstillet efter en klassisk opskrift uden laktose, gluten og lignende allergiske ingredienser, så hvis du reagerer negativt på Cytomel, kan jeg have mine tvivl om du bedre kan tåle andre syntetiske T3-præparater...
• Tablethjælpestoffer i Cytomel er:
calcium sulfate, gelatin, starch, stearic acid, sucrose, and talc.
• Tablethjælpestoffer i Liothyronin Nycomed (den som sælges Norge) er:
laktose, maisstivelse, gelatin, magnesiumstearat og talkum.
• Tablethjælpestoffer i Liothyronin 5 mcg fremstillet magistrelt på Glostrup Apotek:
laktose, majsstivelse, magnesiumstearat, gelatine og talkum.
Sitat:
I al fald er det sådan, at mit stofskifte falder nærmest dramatisk, når detox- og såkaldte herxheimersreaktioner er værst.
Hvor længe ad gangen har du oplevet disse herxheimersreaktioner? Sædvanligvis brænder den ud efter 12-16 timer, men kan også vedvare i op til nogle uger, afhængig af behandlingen, der udløser den. Ved dog ikke så meget om det i forhold til long term antibiotika behandling...
Ved at i udlandet anvendes lægemidlet Benicar (virkestof Olmesartan) til at kontrollere Herxheimer's, men om man i Danmark kender denne off labell anvendelse af Benicar (hedder vist nok Benetor i Danmark) ved jeg ikke, men det ved garanteret (?) den tyske læge.... Hvis det er en long term behandling med antibiotika (og derfor måske også long term Herxheimer's) du er i gang med, da er det værd at forhøre sig om Benicar, som helt sikkert kan købes i Tyskland på recept.
Ellers kan jeg fortælle, at de stærke detox-reaktioner som (for nogen) følger efter opstart med højdose tilskud af jod, dæmpes eller fjernes helt med klorofyl-tabletter. Det er så effektivt at de fleste detox-symptomer (hvis ikke alle) forsvinder allerede efter 12 timer. Detox er jo detox, uanset hvad det sættes i gang af, så måske kunne klorofyl - i det mindste lette de detox-relaterede symptomer? Der er nok ingen verdens ting som er så biokemisk "fredelig" og mild som klorofyl, så der er alt at vinde ved at overveje det...
Sikke noget skidt, Luuna. Men i det mindste lyder det som at du omsider er på rette vej. Krydser fingre. hjerte1
EDIT:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Har du tenkt på enzymer/saltsyre?
Jeg innså etterhvert at hva jeg inntok og hva kroppen klarte å ta opp var to vidt forskjellige ting, så da startet jeg en innsats noen måneder med et combo-produkt av saltsyre/enzymer. Det hjalp meg ett trinn videre.
Godt råd! xx9 http://bigvits.co.uk/products.asp?cid=19 Pancreatin taget mellem måltider endda effektivt "rydder op" i bestemte inflammations-udløsere, såkaldte "immunkomplekser" (Circulating Immun Complexes = CIC's), og dermed dæmper inflammationer. Har skrevet mere detaljeret om det her.