for høye verdier av IGF-1
Hei, hadde første time hos endo på Aker i dag. Blodprøvene viste at jeg hadde IGF-1 verdi på 45,9, og normalområdet for min alder er 11-40.
Han var svært opptatt av om jeg hadde merket noen form for vekst i kroppen de siste 10 årene, noe jeg egentlig ikke har. Endo'n forklarte at det kan dreie seg om en hypofysetumor. I første omgang tok jeg nye blodprøver, hvis de også viser forhøyede verdier blir det MR i neste omgang.
Er det noen her som vet om min verdi kan regnes som lett forhøyet eller markant forhøyet? Glemte selvfølgelig å spørre legen om det... hypohjerne:roll:
Sv: for høye verdier av IGF-1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Cookie
Hei, hadde første time hos endo på Aker i dag. Blodprøvene viste at jeg hadde IGF-1 verdi på 45,9, og normalområdet for min alder er 11-40.
Han var svært opptatt av om jeg hadde merket noen form for vekst i kroppen de siste 10 årene, noe jeg egentlig ikke har. Endo'n forklarte at det kan dreie seg om en hypofysetumor. I første omgang tok jeg nye blodprøver, hvis de også viser forhøyede verdier blir det MR i neste omgang.
Er det noen her som vet om min verdi kan regnes som lett forhøyet eller markant forhøyet? Glemte selvfølgelig å spørre legen om det... hypohjerne :roll:
Det er ikke så forhøjet igen, i hvert fald ikke nok til en hel tumor-diagnose, synes jeg... Men ellers prøv at følge med i Blondies indlæg i denne tråd: https://www.stofskifteforum.dk/showt...l=1#post113703 , hvor der er skrevet en hel del om netop forhøjet IGF-1 vink11