Sv: Fluor i dansk drikkevand
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Hej Cirkeline kaer1 Hvis jeg husker rigtig, bor du i den del af Sjælland, hvor indholdet af fluorid i drikkevandet (grundvandsboringer) topper i forhold til resten af landet.
Personligt ville jeg klart foretrække, at Miljøstyrelsen også samkørte andre registre, så man kunne fastslå forekomsten af f.eks. kronisk sygdom, læringsgraden i skoleundervisning, IØ og uddanelsesniveau generelt - i forhold til graden af fluorid i drikkevandboringer over hele Danmark. Mærkeligt nok, og uanset at disse data findes registreret over mange år, er det tankevækkende, at disse analyser bliver ikke foretaget.
Jeg har lige fundet en hel guldgrube af fluor-vandrensere i USA, og til meget rimelige priser. Det virker som om denne producent har en mission, og det påvirker også priser på deres produkter. Jeg kommer tilbage med flere informationer, så snart jeg har modtaget svar på et par supplerende spørgsmål jeg har sendt til dem i dag. Bl.a. om de har en forhandler indenfor EU. Vender tilbage. hjerte1
Du husker rigtigt :wink: jeg bor desværre i den ende af Sjælland hvor det ifølge kortet er værst :shock:
Jeg undre mig over hvor deres fokus ligger..... det er utroligt at der endnu ikke er nogen der har set at der er en sammenhæng.
Jeg er spændt på svaret du får fra producenten i USA og hvis det kan lade sig gøre hvad det vil koste - venter spændt hjerte1vink11