Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Søster
Jeg har siden 2009 stilt spm. om jeg kanskje kan ha lavt stoffskifte, men jeg har fått til svar at prøvene mine er helt fine. I november i fjor tok jeg igjen kontakt med legen min fordi jeg hadde så mange plager som jeg ønsker å få hjelp til. Igjen målte vi stoffskiftet, og igjen fikk jeg beskjed om at prøvene er normale. Jeg var nok bare deprimert. Og ja, jeg er litt deprimert, men det er mest fordi jeg har så mange plager som jeg føler ikke blir tatt på alvor :sad:
Hej Søster vink11
Mange syge mennesker
nægtes behandling med henvisning til, at resultater af deres blodprøver er "fine", eller "indenfor normalområdet"....
Særlig de syge, der er så uheldige at have udviklet et
sekundært eller
tertiært lavt stofskifte (læs
her hvad det er) samt de stakler med
primært lavt stofskifte, som desværre endnu ikke er "slemt nok" (TSH-tallet er "for lavt" = "subklinisk hypothyreose") - de bliver nærmest altid tørret af og afvist med henvisning til, at deres blodprøver er fine og ligger indenfor "normalområdet", hvorfor de (sørme) må fejle noget andet, end lavt-stofskifte-relateret. De forbliver syge, uden behandling, til tilværelsen smuldrer og deres og familiernes liv ligger i ruiner. (...)
Mange af de specifikke tegn og symptomer for subklinisk hypothyreose synes at "dele" gråzonen med tilsvarende tegn og symptomer på primær hypothyreose. F.eks. udmattelse, træthed, vægtøgning og hårtab er klassificeret af mange i den medicinske profession som
ikke-specifikke tegn og symptomer for hypothyreose. Så er der de tavse følger af subklinisk og primær hypothyreose: depression, kognitive sammenbrud, højt kolesterol, hjertekarsygdomme, blot for at nævne nogle af mange. De iagttages, diagnosticeres og
resultatsløst behandles
udenfor hypothyreose-sammenhængen, fordi resultaterne af thyroidea funktionstest returneres med vurdering: "indenfor normalområdet".
Derfor er begrebet "normalområdet" livsfarligt for os med hypothyreose!
Jeg har heller ikke så meget tid nu, men nåede lige at citere mig selv fra noget jeg skrev om for snart 2½ år siden, og vil stærkt anbefale dig at læse hele tråden
"Normalområdet" findes ikke, for derigennem at
give dig styrken til at acceptere den kendsgerning, at
det er du som har ret, mens dine læger er i virkeligheden nogle forbandede amatører som ikke har formået at konvertere deres mangeårige uddannelse til reel, konstruktiv viden. Man burde ikke behøve gennemføre en lang, akademisk uddannelse blot for at kunne at slå op i tabeller, vel? Hvilke ulykker denne forenklede lægegerning fører til, kan læses masser om i underforummet
Troen på TSH sin ufeilbarlighet.
Når det kommer til "normalområder" for blodanalyser taget i forbindelse med formodning om lavt stofskifte - gør lægestanden nøjagtig det modsatte af sin egen ed:
i stedet for redde liv, tager den liv.
Read my lips, Søster:
du har 100% ret i at mistænke hypothyreose!
Med de tal du har postet her, ville du allerede for længst være i behandling hvis du boede i Tyskland, Italien, Frankrig, Belgien, Holland... Men desværre bor du i Skandinavien, hvor lægestanden slavisk følger den "britiske skole" (læs evt. om
her) som nægter patienterne behandling før TSH er op over 10, mens enkelte overivrige misfostre til skandinaviske læger endda "forlanger" at TSH skal endnu højere op, før behandling overhovedet kan "overvejes".
Idet du allerede siden 2009 har været afvist af de læger, du har til rådighed hvor du bor, er der nok ikke megen mening i at blive ved med at rende dem på døren, vel? Tiden går og livet går. Dagen i går kommer aldrig tilbage, så måske er det bedste du kan gøre for dig selv og for din familie er - at vende skuden og finde en ny læge i den klasse, der tager sin lægegerning seriøst og kan udøve den uden at skulle se i tal-tabeller for at se om patienten er syg eller ikke.
Der er omtrent 270 km (27 mil) fra Oppland til Oslo. Det er lidt over 3 timers kørsel i bil. I Oslo findes private klinikker. De fleste er dyre og med ventetid, mens jeg selv tror og mener at dr. Siri Aabel fra
Green Doctors er et godt eksempel på en læge, som både respekterer sin lægegerning og sine patienter, både på hengivenhed og engagement i sine patienter, og på de priser som konsultationerne koster. Du kan læse de forskellige anbefalinger, herunder af dr. Siri Aabel
her.
Det er helt sikkert, at der er ikke mere tid at spilde, og at hver minut du orker bør bruges til at læse dig op i denne satans sygdom, og på at finde
rette lægehjælp, fordi alene alverdens lærdom kan ikke hjælpe dig nok, hvis der ikke er en god læge til at føre dig igennem, frem til en bedring.
Det løber mig koldt ned af ryggen, når jeg tænker hvor meget det må kræve af et menneske, at være hustru, mor til 4 og arbejde 100% i et så krævende fag som sygepleje - alt sammen du præsterer til trods for en betydelig
hormonmangel. Du har min uforbeholdne RESPEKT!
Rigtig god bedring til dig og din familie, Søster. tro2