Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
Hej Vigdis vink11
Lidt malurt i bægret kan aldrig skade, vel? Og jeg kan godt forstå din hensigt og omsorg for andre, men det samme optager mig også: omsorg for andre. Alligevel poster jeg infoen, fordi nytteværdien af den er meget høj for dem, som er i behandling med hydrocortison, og...
... denne info er det altså postet i underforummet
Cortisol / ACTH hørende til forummet
Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte, dvs. at der bliver beskrevet effekt på celleoptag af cortisol fra hydrocortison hos Addison's patienter, og dermed også hos dem, der er i behandling med hydrocortison for "trætte" binyrer.
Hvis disse mennesker også er i behandling med flere af de midler du har listet op for interaktion med grapefruitjuice - da er de i forvejen fortabte og ingen grapefruitjuice kan hjælpe dem til at blive bedre af tilskud af hydrocortisone for underfungerende binyrer, fordi alle disse lægemidler, og specielt i kombinationer med hinanden, interagerer i forvejen med kroppens forvaltning af både kroppens egne og tilførte hormoner. De fleste af disse lægemidler vil, efter længere behandling, svække folks thyreoidearmonspejl - hvilket vil påvirke kroppen til at udvikle mange af netop de tilstande som mange af lægemidler på den liste du har postet - har til hensigt at "kurere".
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
Det som er trist, er at mange som får medisiner av legen sjelden leser pakkseddelen og forstår at grapefrukt og den pillen de har fått, statiner er et godt eksempel, ikke går sammen. Hvor mange er det som tar statiner som vet at det ikke skal blandes med grapefrukt? Eller enkelte antibiotikatyper, eller medisin mot høyt blodtrykk?
Jeg håber at ingen på dette forum (og udenfor blandt dem som læser med her) tager statiner!
Forhøjet kolesterol er et klassisk symptom på lavt stofskifte. Bliver lavt stofskifte behandlet med
rette medicindoser længe nok, vil kolesterol alligevel falde ("af sig selv") i takt med at stofskiftet stiger til rette niveau. Fortsætter ens kolesterol med at være forhøjet trods behandling for lavt stofskifte, da er behandlingen for lavt stofskifte for lavt doseret.
Statiner ødelægger D-vitamin i kroppen.
Statiner ødelægger alle D-vitamin-relaterede funktioner i kroppen, og har man ikke allerede thyroid-problemer i forvejen - får man dem efter nogen tids brug af statiner.
Oprindeligt har hypothyreose/lavt stofskifte været nævnt i pakkesedlen for alle statiner, med forbehold og angivelse af styrken på 40 mg, som den øverste grænse for, hvad lægerne måtte udskrive til patienter med thyroid-problemer. Denne advarsel er nu væk fra de fleste pakkesedler og når det gælder eksemplet med statiner - da anser jeg enhver "ting" som reducerer statinernes "virkning" som værende en stor fordel. Bare for at illustrere min pointe.
Jeg ved godt at det er en kendsgerning, at mange patienter bliver "multi-behandlet" med alskens "lægemiddel-cocktail's", jo ældre patienter jo flere mediciner på natbordet. Men helt ærligt!
Hvis vi skal filtrere alt det vi skriver på forummet af hensyn til "multi-sygdomme" (de fleste i forvejen forårsaget af netop svækkede binyrer og svækket skjoldbruskkirtel),
"multi-behandlinger" og "lægemiddel-cocktail's" - så kan vi lige så godt lukke og slukke nu og overlade scenen til lægestanden og medicinalindustri, som jo står for alle disse "cocktail's", fordi helt nede på bundlinjen - interagerer stort set alt med stort set alt. Det gælder stort set også alt det vi putter i munden... ikke kun lægemidler.
Derfor: hvis man har "trætte binyrer" og samtidigt er i en "multi-lægemiddel-behandling" for noget "andet" - da vil hydrocortison alligevel ikke hjælpe, konstant biokemisk "udfordret" af den kemiske cocktail man hver dag sluger som behandling for dette "andet". Hvis man derimod er i behandling kun med hydrocortison for Addison's eller "trætte binyrer", vil man have gavn af at skylle tabletten med et glas grapefrugtjuice.