Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Blondie
Må allikevel kommentere det du beskriver som den negative siden av thyroid.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
Dette Blondie og Anisa sier er interessant. Jeg har også alltid hatt et overaktivt immunforsvar. Jeg har vært syk, det har verket i hele kroppen, alle muskler har vært ømme, nesa har rent. Og jeg har tenkt at nå kommer det en skikkelig forkjølelse. Så har jeg, dessverre altfor ofte, gått slik i to tre eller fire dager, nesten ikke maktet å jobbe, energien har vært totalt på bånn. Så har det plutselig blitt borte, som om noen trakk gardinene vekk fra vinduet.
Hej Jenter kram1 Vældig interessant, ja! Men jeg har vist udtrykt mig fuldstændig misvisende , ser jeg nu, og jeg har ledt Blondie og andre på afveje, selv om emnet ellers er væsentligt og superrelevenat på det overordnede plan... Sorry for den misvisende formulering :oops:
Det jeg mente da jeg skrev:
"Dette forløb afspejler en af de uventede "dårlige" sider af at få Thyroid" og
"Dette er faktisk en direkte parallel mellem fri-for-hypothyreose-liv-før-i-tiden, og effekten af et Thyroid-tabletter-understøttet-liv..." var, at da jeg var hypothyroid-på-Eltroxin + nogle få år efter starten på Thyroid - har jeg ofte oplevet at være "ved at blive syg" med mange symptomer, men uden at få lov til at blive "syg igennem" og så klart og tydelig frisk igen, som man ellers gerne forventer når en sygdom brænder ud, hvorimod...
... inden jeg blev hypothyroid i 1978 og 4-5 år
efter at jeg er overgået til behandling med Thyroid - kan jeg igen blive syg af almindelig influenza eller andet infektion, på den "gammeldags" måde = frisk, frisk pog frisk, og lige pludselig smittet og syg med alle symptomer inkl. høj feber, hvorefter når sygdommen er slut, så er den slut, uanset at have ellers været langvarig. Jeg er frisk igen, hvilket jeg slet ikke havde følelsen af, i min jævne, Eltroxin-induceret-hypothyroid-tilstand før i tiden.
Det er også tankevækkende, at det har taget alle disse 4-5 år med Thyroid,
inden også denne kroppens normale reaktion på en infektion er blevet genoprettet.
Man skulle ellers tro (mange gør), at alle hypothyreosens unåder og funktions-problemer, skal forsvinde som ved et trylleslag, så snart den første Thyroid-tablet er sluget. Det troede jeg også selv i sin tid, men tiden har lært mig andet: Tid Tager Tid - også for bedringen efter medicinskifte, fordi gennem mange år med hypothyreose og syntetisk fejlbehandling, har vi faktisk glemt hvordan en velfungerende krop føles, at mange af de funktionsforbedringer, som (f.eks.) jeg har oplevet efterhånden som tiden med Thyroid gik - kunne jeg først huske (fra før) når de kom tilbage. Noget kom tilbage ½ år efter Thyroid, mens andre funktioner genoprettedes gradvis langt senere and counting.
Selv den dag i dag, efter over 6 år i behandling med Thyroid - venter jeg fortsat endnu flere "forbedringer" og er spændt på, hvad den næste blive, fordi disse år har lært mig at ikke alt bedres på en gang, og måske også at bedringen på Thyroid i virkeligheden aldrig bliver afsluttet... Ikke mindst da jeg nu går direkte
mod tidens tand, hvor jeg hele tiden har det bedre og bedre, mens jeg bliver ældre og ældre... Direkte i strid med den aldrings-logik, promoveret så intenst af både lægestanden og Den Offentlige Mening. nenex:
Så min pointe nu er, at selv kroppens "måde" at blive almindeligt syg på, ved f.eks. almindelig smitte-sygdom - bliver genoprettet efterhånden som thyreoideahormoner fra rette dose af Thyroid-tabletter gør deres job og udbedrer de mange års hormonmangel-skader på kroppens funktioner i
alle væv, hvor thyreoideahormoner arbejder - dvs. så godt som alle kroppens organer, funktioner og reaktioner osv.
Og nu må jeg videre på job. vink3
God idé med at dele tråden...