Det som altid har motiveret mig til at skrive på forummet, var en enorm og nærmest overvældende
medfølelse med andre ramte af hypothyreose. Hver gang jeg fandt ud af, hvad der viste sig at være nyttigt, og måske kunne lette livet for andre hypothyroide - skrev jeg om det. At komme sig efter 35-års hypothyreose, kræver i sandhed - mange, mange "tips", så der er nok at skrive om i mange år...
Nu er jeg altså 60 år gammel, og i den alder burde jeg være tilpas desillusioneret, men fortsat den dag i dag
tror jeg på at andre tænker lige som jeg og har en ægte medfølelse med andre der har denne sygdom.
Hvem ellers skulle bryde sig om andre med hypothyreose, hvis dem der selv har den?
Jeg måtte dog efterhånden sande, at at have hypothyreose er altså ikke en menneskelig "kvalifikation" i sig selv, hvis den pågældende person
ikke selv, ud over hypothyreose - også er et "stort" (godt?) menneske. Det må indses, hvis man ikke skal miste sin tro på mennesker.
Det betyder også, at der skal ikke meget til, før
mangel på denne "storhed" bliver meget mere gennemsigtig her, på åbent forum, end ude i lukkede private grupper på Facebook, hvor disse "små-hjertede" brugere gemmer sig, hvorimod de yngre generationer som tilmelder sig her, er Facebook-vante på en meget mere uforpligtende måde, end det hører til på et åbent online forum. De kender ikke spilleregler og de er vant til, at det ikke kan "ses" når de intet giver tilbage. Det er meget nemmere at klikke på "Like" end at skrive et svar. Det er "nemmere" at være "der" end at være her... men spørgsmål forbliver dog: om forummet vitterligt går glip af noget ved at de uengagerede flygter til Facebook? Jeg tror det ikke.
It seems that the message boards have been "replaced" in some ways by Facebook, and I wonder if this is a temporary trend or something that is destined to shape and/or change our online communities. I have noticed as of late that it seems there are less new threads on the boards and less people commenting and/or contributing. Does anyone else feel the same?
Det skrev en bruger på et forum for Mastif-ejere tilbage i 2009. Jeg selv følger med i et andet forum, med over 30.000 brugere og hvor antallet af "dagens indlæg" næsten aldrig overstiger 30. Hvorimod i gamle dage, kunne man pløje sig gennem 200 eller flere indlæg, der var postet hver eneste døgn. Så i sammenligning med dette forum med næsten 2,5 tusinde registrerede brugere og selv med kun 5-6 daglige indlæg - ser det ud til, at dette forum klarer sig fint, når et forum med over 30.000 brugere kun kan bidrage med max 30 daglige indlæg... :mrgreen:
Det bliver spændende at se, hvad fremtiden bringer, men jeg er sikker på at Sonjas Stoffskifteforum bliver hvor den er. :mrgreen: