Sv: Vanlige spørsmål og forsøk på svar
skjønner...men nå har jeg jo kjøpt den boksen til å begynne med, tenker å handle fra utlandet senere..Så det jeg lurte på er jo hvilken dose jeg bør ha nå i starten av B12? har tatt 2 tabl i dag, tilsammen 18 mikr.gr..vink11
Esmeralda, hva ligger ditt B12 på? Mitt lå på 350-400 lenge. Nå har jeg over lengre tid brukt 1000-2000 mcg og fått den opp i over 700, som er mye bedre siden jeg har hypotyreose. Tidligere brukte jeg 100-500 mcg uten noen særlig effekt... Men dette er individuelt. Spørsmålet er hvor bra kroppen din tar opp B12. Den dosen er vel referanseverdi eller hva de kaller det, daglig dose. Og det er for lite om du vil ha B12 opp. hjerte1
hei igjen:)
sist jeg målte (november) var ejg på 354 (170-600) og det er jo ikke veldig høyt..vet ikke hvor jeg ligger nå, og har heller ikke tatt tilskudd med noe som helst..Regner med at jeg fortsatt ligger der eller lavere...Senest i dag ba jeg legen om å få komme å ta blodprøve på b12 og D3, men har ikke hørt noe.
tips om hvordan man enkelt kjøper tilskudd på nett? Har ikke mye overskudd til å ordne sånne ting om dagen...Kjøpte Bio-D3 vitamin på helsekost sammen med B12. Tar 30 mikrogram med D3 daglig, og lurer på den dosen med B12 da.. Hvor mange tabl tror du må til for å kunne øke nivået?
Så bra at du ahr fått opp nivået så mye! har du brukt sugetabletter B12? Vet du evt hvor man får tak i disse? Tror magen får kjørt seg litt med de B12-tablettene jeg kjøpte...
Klem E