Hei!
Jeg fikk diagnosen struma for noen måneder siden. Jeg var inne til kontroll, og de tappet over 0,5 liter væske fra venstre side av halsen min. Legen sa at jeg ikke trengte å operere på det nåværende tidspunkt, men at dette var noe jeg måtte kjenne på selv. Prøvene mine var normale, så jeg har verken høyt eller lavt stoffskifte (fikk ikke vite verdiene da). Men når man ikke faller inn i en av disse båsene, så virker det på meg som de ikke anerkjenner symptomene. Jeg har følt meg slapp og trøtt i ca et år. Jeg er egentlig A-menneske, men nå er det akkurat som jeg ikke kan få nok søvn. Er det flere som har kjent det på denne måten?
Tilbake til dette med operasjon da: Før trente jeg 5 dager i uka med høy intensitet, nå orker jeg kanskje to med middels intensitet. Når pulsen blir for høy på trening føler jeg meg uvel. Jeg sliter med å finne gode stillinger å sove i, for jeg liker å ligge på samme side som hevelsen er og det er ubehagelig og hvis jeg ikke ligger på den siden, så liker jeg å ligge på magen, men da med armene over hodet, og det er også ubehagelig nå. Og for det tredje så liker jeg å synge, ikke på noe høyt nivå altså, men nå klarer jeg kanskje bare en sang eller to. Føler at jeg hele tida har noe i halsen.
Så det jeg lurer på er: Er det flere som har følt det på denne måten før operasjon? Burde jeg si at jeg vil opereres? Og blir det bedre etterpå?
Skal på kontroll igjen i juni nemlig, og da vurderer jeg å ta opp dette med operasjon.