Mht. solcreme har jeg opgivet at finde det perfekte produkt. Troede, jeg fandt det for et par år siden, da Derma begyndte at lave solcreme, men det viste sig, at den octocrylene, som er solfilteret, ikke tåles af alle. Her i familien kan vi nu godt tåle det, så det kan være, jeg køber et lille lager et sted :wink: Det kaldes ikke vandfast men holder ret godt alligevel. Så må man bare smøre efter badet for at være sikker.
Ved stranden er det nødvendigt at bruge solcreme, mener jeg, for solen går igennem tøjet, og der er nu en gang ikke meget ved at sidde under en parasol i timevis ... Men jeg forsøger at veksle med det, både når det gælder mig og når det gælder mit barn. Så vi får fuld sol formiddag og når den så bliver stærkere senere på dagen, må man smøre sig. Eftersom der ikke findes det perfekte produkt, har jeg valgt at veksle mellem de bedste af dem, jeg mener, der er.
Som barn brugte jeg aldrig solcreme - det gjorde ingen i familien. Vi brugte skjorter og gik i skyggen ... og var altid i sommerhus, når det var sommer og sol. Og hvis man bare er på stranden og ikke i sommerhus eller. lign., så er det jo ikke til at klare det med skyggen - og hullet i ozonlaget er blevet en del større end det var for de der 40-50 år siden :|
vink11 Nielsigne