Jeg orker næsten ikke det her....
"Fat, not sugar, is generally the cause of high blood sugar and diabetes. Surprised? You don't hear about it much, but it's been known by the medical community for a long time.
If you know much about diabetes, you've probably heard the name Dr. E.P. Joslin, founder of the famous Joslin Diabetes Center. As far back as 1927, he began to suggest that his diabetes patients were bringing their problems on themselves with their high-fat diets (1).
By 1959, the Journal of the American Medical Association had published its first study showing that dietary fat was responsible for causing type 2 diabetes and high blood sugar (2). The evidence continued to build up over the subsequent decades, but it's largely been ignored by the medical and research community. "
Prinsessen, jeg beklager, men det er altså noget forbandet sludder. Desuden er det en meget gammeldags, og efterhånden fuldstændig modbevist, 100%
skolemedicinsk skrøne om sammenhængen mellem diabetes (højt blodsukker) og fedtstoffer.
Jeg nærer den dybeste medfølelse med de candidaplagede mennesker, der hopper på denne limpind, der faktisk frifinder sukker dvs. insulintriggende kulhydrater (= hypoglykæmi/sygeligt lavt blodsukker) og opfordrer til at begrænse insulinhæmmende fedtstoffer (= normalt blodsukker, trods mangel på sukker i kosten). Det er virkelig en forbandet sludder.
Du kan søge på de tusinder og atter tusinder af oprindeligt syge af begge typer af diabetes, der først efter overgangen til lavkarbo/LCHF blev medicinfrie, dvs. så godt som helbredte,
så længe de fastholdt kostomlægningen.
Der er nogen der, der stykker en teori sammen, på baggrund af misforstået opfattelse af lavt blodsukker (hypoglykæmi) som følge af kulhydratholdig kost, og tror at det lave blodsukker vil udsulte candida?
Jeg tror, at nogen der sætte lighedstegn mellem
lavt blodsukker og
normalt blodsukker.... særlig når jeg læser f.eks. denne passage:
"What works best is a carbohydrate-rich, low-fat diet of whole raw fruits and vegetables. This sort of regime will normalize your blood sugar in less than a week, an impressive feat."
Det lyder så åndssvagt, at det næsten lugter af (endnu) et mediestunt-forsøg på at misbruge candida-skrækken til at promovere fedtfattig livsstil. Jeg har endnu aldrig hørt om eller fra en træthedspatient, der blev bedre af kulhydrater, og værre af kostfedt. kednej1